جهت و نیت واقفین باید مدیریت شود
کد خبر: 3764262
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

جهت و نیت واقفین باید مدیریت شود

گروه فرهنگی- رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: ما موظف هستیم که جهت و نیت واقفین را مدیریت کنیم و به توسعه و عمران آن بپردازیم.

جهت و نیت واقفین باید مدیریت شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی امروز در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی 120 کیلوواتی شهید حججی در موقوفه عبدالله رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه باید به جهت وقف توجه کند. اجرای نیت واقف را در اولویت کار خود قرار دهد و به توسعه و رونق کار موقوفات نیز توجه کند.


رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: امکانات اوقاف این اجازه را به ما می‌دهد که توسعه زیادی را در این زمینه داشته باشیم اما به شرط اینکه امکانات تجاری خوبی نیز در اختیار ما قرار داده شود و با همکاری دولت بتوانیم موقوفات زیادی را دریافت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما نیز باید در جهت تامین و نگهداری موقوفات کوشا باشیم و بتوانیم در حداقل زمان ممکن در توسعه سرمایه‌ هزینه شده اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه موقوفه عبدالله رضوی نمونه‌ای است برای نیت سایر واقفین که امید است در آینده شاهد گسترش اینگونه وقف‌ها در کشور باشیم، عنوان کرد: هنگامی که فردی محصولی را وقف می‌کند، درصدی را برای امور خیریه در نظر می‌گیرد و از این طریق با خدا معامله می‌کند تا این اقدام برای آخرت او باقی بماند. در این موقوفه شاهد هستیم که واقف زمین بزرگی را در قالب بخش‌‌های مختلف در راه خدا و با نیت خیر وقف کرده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: هنگامیکه اموری چون منافع و بهینه سازی موقوفات درنظر گرفته شود متخصصین باید گزارشی را از روند اقدامات خود ارائه دهند که با این کار قطعا نتایج خوبی را شاهد خواهیم بود و به توسعه آن نیز کمک خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: وقتی بحث شتاب دهنده‌ها و تولیدات علمی به میان می‌آید، مسیر دیگری را طی می‌کند در این میان با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری و بخش‌های دیگر علمی آموزشی کشور درصدد هستیم که با ایجاد صندوق مشترکی، وقف ها بتواند نقش مهمی را در شتاب دهنده‌ها و توسعه علمی ایفا کند و حمایتی از سوی دولت شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام خاموشی عنوان کرد: ما نیز به دنبال این موضوع هستیم که به تجاری سازی وقف توجه کنیم تا وقف علم در این زمینه شکل گیرد و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

انتهای پیام

captcha