دستاوردهای انقلاب عالمانه، هنرمندانه و با افتخار بیان شود
کد خبر: 3765077
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
آذردشتی:

دستاوردهای انقلاب عالمانه، هنرمندانه و با افتخار بیان شود

گروه اجتماعی - مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی گفت: دستاوردهای انقلاب باید عالمانه، هنرمندانه و با افتخار بیان شود که ظرفیت‌های عظیمی برای تبیین‌ این دستاوردها با زبان هنر وجود دارد و اگر ما مفتخر به بیان آن‌ها نباشیم نسل بعد این موضوع را درک نمی‌کنند.

دستاوردهای انقلاب باید عالمانه، هنرمندانه و با افتخار بیان شود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، امیرهوشنگ آذردشتی‌، مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی صبح یکشنبه 27 آبان ماه در نشست خبری که با محوریت تبیین برنامه‌های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در سالن جلسات اداره کل صدا و سیمای استان مرکزی برگزار شد، بیان کرد: با توجه به فرمایش امام راحل که فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود به تعبیری‌ با خروج از ظلمت ‌و گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب دستاورد‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف بدست آمده است و حیف است که این دستاوردها تبیین نشود.
وی ادامه داد: تلاش دشمن در جهت تضعیف نمودن دستاوردهای چهل ساله انقلاب است، به همین منظور آگاهی‌بخشی به نسل جوان نسبت به دستاوردهای این چند دهه لازم است و وظیفه ما به عنوان اصحاب رسانه انتقال دستاوردهای چهل ساله انقلاب به نسل جوان است.
مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی در ارتباط با چرایی تبیین دستاوردهای انقلاب بیان کرد: هر کشوری به طور قطع به توفیقاتی دست پیدا کرده است که حتما به آن افتخار می‌کند و در مناسبت‌های ملی و مذهبی اعلام می‌کند و به نحوی روز استقلال را گرامی‌ می‌دارد. ما نیز انقلابی داشتیم که به برکت خون شهیدان به دست ما رسیده است و ایثارگران به درجه جانبازی نائل شدند تا انقلاب را حفظ کنیم و باید آن را برای جوانان تبیین کنیم که با چه سختی‌هایی انقلاب کردیم.
آذردشتی افزود: دشمن با به راه انداختن جنگ روانی و ایجاد نا‌امنی در صدد است تا ‌این دستاوردها را در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نادیده بگیرد و مردم را نسبت به این مساله پیشمان سازد و آن‌ها را از انقلاب و انقلابی بودن منع کند.
وی اظهار کرد: متاسفانه فضای مجازی عرصه‌ای برای جولان دشمنان شده است تا بتوانند دستاوردهای انقلاب را ناچیز جلوه کنند و با نشان دادن مشکلات که ما هم به آن‌ها واقف هستیم، اهداف خود را پیش ببرند.
مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی در ادامه گفت: در برابر تمامی هجمه‌های دشمن وظیفه ما دفاع از انقلاب و تبیین دستاوردهای آن است. بطورمثال در زمینه صنعت در پیش از انقلاب دارای رتبه 64 و امروز در سال 97 به رتبه 19 و در سایر زمینه‌ها از قبیل کشاورزی، نظامی، پزشکی، هوا و فضا، نانو و ... علی‌رغم تحریم‌ها و سنگ‌اندازی‌های دشمن به رشد و پیشرفت شگرفی در سطح جهان دست پیدا کرده‌ایم.
آذردشتی در ارتباط با موضوع چگونگی بیان دستاوردها تصریح کرد: باید از ابزار هنر برای انتقال دستاوردها استفاده کنیم که در برنامه‌های صدا و سیما سعی شده در قالب فیلم، فضای مجازی، موشن‌گرافی، انیمیشن برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ها تهیه شود و از حالت گفتار خارج شده و به لحاظ محتوایی با تاثیرگذاری همراه شود.
وی تاکید کرد: دستاوردهای انقلاب باید عالمانه، هنرمندانه و با افتخار بیان شود که ظرفیت‌های عظیمی برای تبیین‌ این دستاوردها با زبان هنر وجود دارد و اگر ما مفتخر به بیان آن‌ها نباشیم نسل بعد این موضوع را درک نمی‌کنند.
مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی افزود: صداو سیمای استان مرکزی از بهمن‌ماه سال 96 تاکنون برنامه‌های مختلفی را با محوریت تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب ساخته است و توانسته‌ایم فعالیت‌های دستگاه‌های دیگر استان را نیز در این راستا تبیین کنیم.
آذردشتی بیان کرد: از بهمن سال گذشته تاکنون در حوزه صدا یعنی رادیو بیش از 7 هزار و 400 دقیقه برنامه‌ در ارتباط با بیان دستاوردهای چهل ساله انقلاب ساخته شده است و به همین ترتیب در حوزه سیما بیش از 9 هزار و 200 دقیقه برنامه، دو هزار و 480 دقیقه تولید برنامه، دو هزار و 119 دقیقه آیتم ویژه چهل سالگی انقلاب در برنامه‌های زنده و بیش از 4 هزار و 600 دقیقه برنامه‌های تامینی در قالب فیلم، مستند، زیر‌نویس و ... ساخته شده است.
وی ادامه داد: از بهمن 96 تاکنون در حوزه خبر این اداره کل نیز بیش از دو هزار و 50 دقیقه برنامه‌سازی، 60 گزارش، 12 مستند خبری، 40 برنامه گفتگوی خبری و بیش از 50 برنامه در سایت و خبرگزاری صدا و سیما برنامه‌های بسیاری در راستای تیین دستاوردهای چهلمین سال پیروزی انقلاب تهیه شده است.
مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی افزود: در فضای مجازی نیز از دو سال پیش تاکنون ‌معاونت مستقل فضای مجازی فعالیت نموده است و بیش از 550 قطعه در قالب متن، موشن‌گرافی، گرافیک و ... ساخته شده است.
آذرشتی گفت: تاکنون بیش از 11 هزار و 279 دقیقه برنامه‌سازی در ارتباط با موضوع دستاوردهای‌ انقلاب و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در صدا و سیمای استان ساخته شده است و معتقدیم که این میزان برنامه کافی نیست.
وی در ارتباط با هزینه‌‌های تولید تصریح کرد: تولید هریک از آثار فاخر از جمله مستند نیازمند صرف هزینه بالا است تا ماندگار شود و امیدواریم صدا و سیمای مرکز مساعت کند و با مشارکت دستگاه‌های مختلف به تولید آثار ارشمند بپردازیم.
مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی افزود: امیدواریم دستاوردهای انقلاب را بتوانیم به نسل جوان منتقل کنیم و در تحکیم انقلاب نقش موثری ایفا کنیم.
محمدرضا خاکپور، معاون صدای مرکز به بیان فعالیت‌های این بخش از صدا و سیما از قبیل پخش مستند صدای انقلاب که به زندگینامه شهید محلاتی و زندگی شهیده محبوبه دانش‌آشتیانی و مستند چله‌نشینان که در ارتباط با مبارزان و انقلابیون استان است، می‌پردازد، نمایش 13 قسمتی تحت عنوان روح‌الله با محوریت شرح زندگی امام راحل، بسته کوتاه 5 دقیقه‌‌ای کار مشترک با واحد سیمای استان تحت عنوان کارنامه که به گفت‌و‌گو با استانداران پیشین استان می‌پردازد، اشاره کرد.
جواد ابوالمعصومی، معاون سیما نیز گفت: برنامه‌های خاصی در این حوزه از قبیل کارنامه، سرزمین آفتاب، چهل سال افتخار، به رهبری امام و ... به منظور تبیین دستاوردهای انقلاب ساخته شده است.
وی ادامه داد: در حوزه مستند‌سازی زندگی شهید محلاتی به عنوان اولین گوینده در رادیو را نظر داریم و حدود 8 درصد این کار ضبط شده و در بهمن ماه پخش می‌شود. مستندهای دیگری از قبیل دستاوردهای انقلاب، مستند شهید بربری و همچنین جشنواره چهل خاطره چهل سال و ... نیز در ساخت می‌باشد.
پیام امیری، معاون خبر این اداره کل به تبیین برنامه‌های این بخش اشاره و بیان کرد: اخبار شبکه آفتاب روزانه با 6 بخش خبری در رادیو، تلویزیون و روزانه نزدیک به یکصد دقیقه خبر از شبکه پخش می‌شود. در راستای برنامه‌های چهل سالگی انقلاب بحث مستند‌های 5 دقیقه، گزارش‌ها و خبر، مصاحبه و گفت‌و‌گو تهیه شده است.
اسماعیل مقدسی، معاون فضای مجازی نیز افزود: برنامه‌های این قسمت در سه محور رصد، فضای مجازی و توزیع تهیه می‌شود و فعالیت‌های خوبی در زمینه موشن‌گرافی و گرافیک در فضای مجازی انجام شده و مورد استقبال قرار گرفته است.
انتهای پیام

captcha