وجود ۲۸۰ مدرسه فرسوده در استان کردستان
کد خبر: 3765377
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵

وجود ۲۸۰ مدرسه فرسوده در استان کردستان

گروه اجتماعی - مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: یک هزار و ۱۴۲ فضای غیر استاندارد آموزشی در کردستان وجود دارد که ۲۸۰ مدرسه آن فرسوده و تخریبی هستند و برای بازسازی آن‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وجود 280 مدرسه فرسوده در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان امروز، 28 آبان‌ماه در مراسم نمادین آغاز احداث مجتمع آموزشی فرهنگی هاشمی نژاد که در سالن پیامبر اکرم(ص) برگزار شد، اظهار کرد: این مجموعه سومین پروژه بزرگ بنیاد خیریه است که پس از استان‌های کرمان و فارس در کردستان احداث می‌شود و امیدواریم تا مهر‌ماه سال ۹۹ به بهره برداری برسد.
وی افزود: ۳۰ درصد از مدارس کشور فرسوده هستند که استان کردستان وضعیت ضعیف تری هم نسبت به میانگین کشوری دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان عنوان کرد: یک هزار و ۱۴۲ فضای غیر استاندارد آموزشی در کردستان وجود دارد که ۲۸۰ مدرسه آن فرسوده هستند و برای بازسازی آنها ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی اعلام کرد: ۱۱۰ فضای نیمه کاره هم در استان کردستان وجود دارد که ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم برای اتمام آنها نیاز است.
قربانی ادامه داد: اتمام پروژه‌های آموزشی استان نیازمند بودجه‌های جهشی و دولتی است که در سال ۹۷ دو بودجه جهشی در استان اتفاق خواهد افتاد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته از مجموع اعتبارات استانی و ملی بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان برای مدرسه سازی به استان اختصاص یافت، بیان کرد: امسال خارج از بودجه‌‌های اختصاص یافته استانی و ملی، ۳۵ میلیارد اعتبار هم به هشت فضای آمورشی استان اختصاص یافته و ۱۰ میلیارد تومان هم برای خرید تجهیزات اختصاص یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان یادآور شد: در مجموعه آموزشی فرهنگی هاشمی نژاد سنندج ۵۰۰ دانش آموز پسر و دختر به صورت شبانه روزی از خدمات آموزشی بهره مند خواهند شد.
انتهای پیام

captcha