تعصبات اشتباه و افراط گرایانه عامل به‌هم ریختگی دنیای امروز است
کد خبر: 3765782
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
آیت‌الله دژكام:

تعصبات اشتباه و افراط گرایانه عامل به‌هم ریختگی دنیای امروز است

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان الهی در قدس شریف از قدیم‌الایام گفت: اینکه دنیا امروز به هم ریخته شده است به خاطر بعضی تعصبات اشتباه و افراط گرایانه است که از ناحیه هر کسی باشد، غلط است.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 29 آبان‌ماه با مره صدق، نماینده كلیمیان در مجلس شورای اسلامی؛ سامیه، رئیس انجمن كلیمیان كشور و خان داداش، رئیس انجمن كلیمیان فارس دیدار كرد.
وی در این دیدار گفت: در شهرهایی چون شیراز و قدس شریف قرن‌ها شاهد همزیستی مسالمت‌آمیز و حسن همجواری میان پیروان ادیان مختلف بوده‌ایم.
آیت‌الله دژكام بیان كرد: اگر تعصبات کور عده‌ای نبود، امروز هم در قدس به راحتی مردم با هم زندگی می‌کردند و همین احترام‌ها باید بین همه ادیان در آنجا برقرار شود.
امام جمعه شیراز ادامه داد: از 4 محله قدیمی و اصلی شهر قدس، از قدیم‌الایام مشهور است که یک محله نصارا و مسیحیان بوده‌اند و یک محله کلیمی‌ها و 2 محله مسلمانان بودند و با هم زندگی می‌کردند. اینکه دنیا امروز به هم ریخته شده است به خاطر بعضی تعصبات اشتباه و افراط گرایانه است که از ناحیه هر کسی باشد، غلط است و امیدواریم حسن همجواری را تقویت کنیم.
وی با اشاره به زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان الهی در ایران اسلامی گفت: مسلماً یهودیانی که در ایران زندگی می‌کنند و در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی زندگی خود را سامان داده‌اند مثل سایر ادیان الهی در این چارچوب از حقوق شهروندی بهره‌مند هستند و حضور نماینده جامعه کلیمیان کشور در این دیدار، خود گواهی بر همین آزادی و رعایت حقوق شهروندی در نظام جمهوری اسلامی است.
آیت‌الله دژكام ابراز امیدواری كرد كه ارتباطات بین ادیان و همزیستی مسالمت‌آمیز و بحث و گفت‌وگوی دوستانه میان علما و پیروان ادیان ابراهیمی که در ایران در سایه حکومت اسلامی، سابقه‌ای طولانی دارد توسط کشورهای دیگر نیز الگوبرداری شود و شاهد برقراری عدالت، صلح و آرامش در جامعه بین‌الملل باشیم.
انتهای پیام

captcha