صبر؛ رمز آخر پیروزی اهل ایمان برابر دشمن
کد خبر: 3768727
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

صبر؛ رمز آخر پیروزی اهل ایمان برابر دشمن

گروه معارف- یک کارشناس دینی به دستور قرآن درباره پیروزی مقابل دشمن اشاره کرد و گفت: صبر و تحمل رمز آخر پیروزی اهل ایمان برابر دشمن به شمار می‌رود؛ جامعه‌ای که می‌خواهد عزتمند باشد باید هزینه دهد.

لقمه حلال؛ تقویت‌کننده اعتقاد راسخ به خداوندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدحمید میرباقری شامگاه شنبه، 10 آذرماه در مراسم یادواره شهدای ورزشکار استان زنجان، (شهیدان ابراهیم اصغری و اصغر محمدیان) که به میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: شهادت بهترین هدیه خداوند به بندگان است و اعتقاد به خداوند متعال و درک حقیقت عالم، دو عامل مهم رسیدن شهید به جایگاه قرب الهی به‌شمار می‌رود.
میرباقری سرگرم شدن به دنیا و فراموش کردن حقیقت دنیا را دو ویژگی اهل دنیا برشمرد و گفت: دامن پاک مادر و لقمه حلال پدر، اعتقاد راسخ به خداوند را به شهید داده‌ است که شیطان حریف او نمی‌شود و یادواره شهدا تجلیل از شهدا نیست، بلکه تقدیر و تکریم از مادران و پدران شهدا است.
میرباقری تصریح کرد: اگر خواهان احترام به شهید هستیم باید به پدر و مادر شهدا احترام ‌کنیم، یکی از چالش‌های دو دهه گذشته که دشمن نسبت بدان آگاه شده، بنیان خانواده و مادر خانواده است.
این کارشناس در ادامه تصریح کرد: در دوران دفاع‌مقدس، پاکی خانواده‌ها و تربیت درست، شهدا را تا پشت خاکریزها برده بود، لذا زندگی‌نامه شهدا باید به درستی مطالعه شود.
میرباقری خاطرنشان کرد: تسلیم نشدن در برابر دشمنان نشان از تربیت صحیح خانواده شهدا دارد که باید مورد توجه خانواده‌های امروزی قرار گیرد تا فرزندان باایمان و باتقوا تربیت کنند.
وی افزود: در قرآن کریم خداوند به افراد با ایمان چند دستور جهت مقابله با دشمن نازل کرده که شامل داشتن ثبات قدم در مقابل دشمن، یاد کردن خداوند متعال، جمع شدن حول محور پیامبر اکرم (ص) است، زیرا اطاعت از پیشوای جامعه جزو رموزی است که دشمن را از پای در می‌آورد، دستور بعدی پرهیز از اختلاف و تفرقه در مقابل دشمن و وجود اتحاد و یکپارچگی است.
این کارشناس در ادامه به دستور بعدی قرآن درباره پیروزی مقابل دشمن اشاره کرد و گفت: صبر و تحمل رمز آخر پیروزی اهل ایمان در برابر دشمن به شمار می‌رود؛ جامعه‌ای که می‌خواهد عزتمند باشد باید هزینه دهد.
میرباقری یادآور شد: جنگ با دشمن همواره جنگ سخت نیست، بلکه گاهی این جنگ در بخش اقتصادی رخ می‌دهد، همان‌طور که می‌بینیم بسیاری از مشکلات در دو سال اخیر حاکی از بیکاری و فقر بوده‌ است.
وی خاطرنشان کرد: در روز قیامت شهدا یقه مسئولان اشرافی را خواهند گرفت، زیرا اینان به مردم می‌گویند سختی را تحمل کنند اما زندگی خودشان به گونه دیگری است؛ پیروزی در برابر دشمن را باید از اهل‌بیت (ع) و شهدا فرا گرافت، شهدا خودشان را هزینه دین کردند نه اینکه دین را هزینه خودشان کنند و این عاملی برای ماندگاری اسلام شده‌ است.
انتهای پیام
captcha