درخواست سازمان‌های اسلامی بریتانیا برای حمایت از تعریف جدید اسلام‌هراسی
کد خبر: 3768940
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷

درخواست سازمان‌های اسلامی بریتانیا برای حمایت از تعریف جدید اسلام‌هراسی

گروه بین‌الملل – سازمان‌های اسلامی بریتانیا از مقامات این کشور خواستند تعریف تازه‌ای که از اسلام‌هراسی ارائه شده را به رسمیت بشناسند تا مسلمانان بتوانند بر اساس آن از حمایت قانونی برخوردار شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از گاردین؛ شورای مسلمانان بریتانیا و دیگر گروه‌های اسلامی این کشور از «ترزا می» رهبر حزب محافظه‌کار و «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر و رهبران سایر احزاب این کشور خواستند تعریف تازه پیشنهاد شده از «اسلام‌هراسی» را به رسمیت بشناسند.

این تعریف در گزارش منتشر شده توسط گروهی متشکل از نمایندگان پارلمان که عضو احزاب مختلف این کشور هستند، ارائه شده است. در بخشی از این گزارش آمده است: اسلام‌هراسی ریشه در نژادپرستی دارد و نوعی نژادپرستی است که مظاهر اسلامی را هدف قرار می‌دهد.

هارون خان، دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا می‌گوید او و دیگر گروه‌های اسلامی امیدوارند رهبران سیاسی، اهمیت گوش فرا دادن به مطالبات جوامع مختلف را دریابند و با تدوین یک تعریف جامع، «پاسخی مثبت» به این مطالبات بدهند.

گروهی شامل اعضای احزاب مختلف انگلستان که درباره مسلمانان بریتانیا تحقیق می‌کنند در شهرهای منچستر، لندن، بیرمنگهام و شفیلد جلساتی را برگزار کردند. در این جلسات تجربیاتی از انواع اسلام‌هراسی شامل موارد مختلف بدرفتاری فیزیکی و لفظی مطرح شد. همچنین وب‌سایت تازه‌ای برای حمایت از این تعریف راه‌اندازی شده که نمونه‌هایی از موارد اسلام‌هراسی در آن روایت شده است؛ مثلا به داستان یک مادر محجبه اشاره شده که در راه رفتن به مدرسه فرزند خود در جنوب لندن، مورد حمله سه زن قرار گرفت.

دو نفر از کسانی که بیشترین کمک را به کار گروه پارلمانی کردند پروفسور «سلمان سید» از دانشگاه لیدز و «عبدالکریم وکیل» از کینگز کالج لندن هستند.

آنها می‌گویند: مخالفت با اصطلاح اسلام‌هراسی یا مخالفت با تلاش برای تعریف آن امر تازه‌ای نیست. اسلام‌هراسی، نژادپرستی است. تعریف و مبارزه با اسلام‌هراسی یک مطالبه خاص نیست بلکه امری مربوط به حقوق شهروندی است.
انتهای پیام
captcha