کمیته‌های حمایت از حقوق معلولان در لرستان تشکیل شود
کد خبر: 3769127
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

کمیته‌های حمایت از حقوق معلولان در لرستان تشکیل شود

گروه اجتماعی ـ مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان با تأکید بر این‌که باید کمیته‌هایی برای حمایت از حقوق این قشر در استان با حمایت استاندار لرستان تشکیل شود، گفت: قبلاً معلولیت را مشکلی فردی می‌دانستند اما امروزه معلولیت پدیده‌ای اجتماعی است و نگرش جهان در مورد معلولیت دچار تحول شده است.

کمیته‌های حمایت از حقوق معلولان در لرستان تشکیل شود

به گزارش ایکنا از لرستان، فاطمه‌زهرا توکلی، مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان امروز دوشنبه، دوازدهم آذر در مراسم روز جهانی معلولان و تجلیل از مدال‌آوران و افتخارآفرینان رقابت‌های پاراآسیایی ٢٠١٨ جاکارتا، گفت: این روز یادآور تلاش و سعی همه مردان و زنانی است که علی‌رغم همه محدودیت‌ها بارها ثابت کردند نمی‌توان ارزش انسان را تنها در کالبد فیزیکی تعریف کرد.
وی با بیان این‌که ١٢ آذر فرصت مغتنمی برای معرفی توانمندی‌های معلولان است، ادامه داد: امروز فرصتی است برای یادآوری به جامعه که باید زمینه را برای حضور این اقلیت و برای ظهور توانمندی آن‌ها فراهم کرد.
توکلی با بیان این‌که نگرش جهان در مورد معلولیت دچار تحول شده و قبلاً معلولیت را مشکلی فردی می‌دانستند و این در حالی‌ست که امروز معلولیت پدیده‌ای اجتماعی است، اضافه کرد: به آینده خوش‌بین هستیم و به اجرای قانون حمایت از معلولان و بازنگری آن امیدوار هستیم.
وی با تاکید بر این‌که باید کمیته‌هایی برای حمایت از حقوق این قشر در استان با حمایت استاندار لرستان تشکیل شود، گفت: امیدوارم روزی برسد که معلولان به‌عنوان شهروندانی درجه یک امکان دسترسی برابربه همه امکانات را داشته باشند.
وی با یادآوری این‌که پیوستن به کنوانسیون جهانی دفاع از حقوق معلولان را به فال نیک می‌گیریم چرا که گامی مؤثر در حمایت از این قشر است، اظهار کرد: ١٢ آذر فرصت خوبی است که بدانیم چه‌قدر در ایجاد موانع و یا رفع آن‌ها برای معلولان مؤثر بوده‌ایم.
انتهای پیام

captcha