جهاد دانشگاهی شعار «ما می‌توانیم» را معنا بخشید
کد خبر: 3769959
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
شریفی‌زاده:

جهاد دانشگاهی شعار «ما می‌توانیم» را معنا بخشید

گروه فرهنگی - معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه با خدمات ارائه شده رویان شعار «ما می‌توانیم» در کشور معنا پیدا کرد، افزود: مقام معظم رهبری همواره از جهاد‌ دانشگاهی حمایت کردند و باور دارند این نهاد بستری را برای جوانان فراهم کرده است که با قدرت راه را ادامه دهند.

جهاددانشگاهی شعار«ما می‌توانیم» را در کشور معنا بخشید

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مراسم تکریم و معارفه رئیس جهاد‌ دانشگاهی استان مرکزی امروز، 14 آذر با حضور احمد شریفی‌زاده، معاون هماهنگی و امور مجلس دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی در سالن اجتماعات جهاد‌ دانشگاهی استان برگزار شد.
شریفی‌زاده در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات و اقدامات نظام‌دوست رئیس سابق جهاد‌ دانشگاهی گفت: تراز جهاد‌ دانشگاهی جهاد ویژه‌ای در سطح جهادهای استانی است، خوشبختانه خدمات ارائه شده درجهاددانشگاهی استان ویژه است و تقاضا دارم خدمات در سطح استان ادامه پیدا کند، چراکه خیلی از تلاش‌ها با همین جمع و انگیزه محقق شده است.
وی تصریح کرد: خیلی از کارهای مهم جهاد‌‌ دانشگاهی امروز از اقدامات خیلی کوچک آغاز شده است، جهادگران انقلابی زمان فعلی «ما می‌توانیم» را صرف کرده و با همین شعار خیلی از خدمات در حوزه کادر‌سازی و نیروسازی انجام شد و جهاد‌ دانشگاهی بستری را فراهم کرد تا طرح‌ها عملیاتی شود.

ورود جهاد‌ دانشگاهی در صنایع موشکی
معاون هماهنگی و امور مجلس دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جهاد‌ دانشگاهی در حوزه دفاعی بسیار خوب عمل کرده است که برخی از این اقدامات همچنان ادامه دارد. در دوران دفاع مقدس دستگاهی به نام رمز‌ساز از دشمن به دست ما رسید که دوستان در جهاد‌ دانشگاهی شریف دستگاه را باز کرده و اطلاعات سری و مخفیانه را در اختیار ما گذاردند.
شریفی‌زاده با اشاره به ورود جهاد‌ دانشگاهی در صنایع موشکی، بیان کرد: جهاد فضاهایی را برای خدمت به مردم همچون درمان ناباروری ایجاد کرده است و نگاه ما در جهاد توانستن برحسب نیازهای مردمی بوده، هست و خواهد بود، نیازهای مردمی نیز اولویت‌بندی شده و هر کدام که مهم‌تر بوده و بر زمین مانده است را به سامان می‌رسانیم.
وی تصریح کرد: پژوهش‌ها در حوزه کاربردی حرکت می‌کنند، حتی در زمان تحریم دست از پژوهش‌های کاربردی برنداشتیم، علاوه بر فعالیت‌های کاربردی که با دقت و کامل انجام می‌شود، مسئولان کشور به جهت کارهای بزرگ این نهاد نسبت به جهاد اعتماد بیشتری دارند.
شریفی‌زاده بیان کرد: در حوزه آموزش نیز به نیازهای عموم توجه شده است، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد از دیگر طرح‌های اجرایی مرکز رشد است، جهاد‌دانشگاهی از ابتدا مرکز رشد و پارک علم و فناوری بوده است ولی در طی این سال‌ها اقدامات گسترده شده است، دهه‌ها شرکت از دل شرکت زایش پیدا کرد و آنان هم هر کدام کارهای بزرگی را انجام دادند. علاوه بر کارهای کاربردی، جهاد خود را مکمل دانشگاه می‌دانست و با کمک همدیگر کارهای بزرگتری را انجام دادند.

ما می‌توانیم
این مقام مسئول دانشگاه را مخزن و سرمایه بزرگ انسانی توصیف کرد و با بیان اینکه نتوانستیم از این مراکز به خوبی بهره‌برداری کنیم، افزود: تلاش شده حرکت‌ها رو به جلو باشد اما شتاب لازمی که باید برای توسعه کشور داشته باشد کافی نیست؛ لذا جهاد حاضر است کمک کند با یاری دانشگاه فعالیت‌ها با قدرت بیشتری پیگیری شود.
شریفی‌زاده ادامه داد: با خدمات ارائه شده رویان شعار «ما می‌توانیم» در کشور معنا پیدا کرد، رهبری همواره از جهاد‌ دانشگاهی حمایت کردند، نگاه رهبری به جهاد‌ دانشگاهی باعث شد پی به توان جهاد‌دانشگاهی برده شود و تأکید اخیر ایشان اعتماد به جوانان است، ایشان باور دارند جهاد‌ دانشگاهی بستری را برای جوانان فراهم کرده است که جوانان با قدرت راه را ادامه دهند.
وی اظهار کرد: کشور ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد، رهبری هم تأکید دارند از ظرفیت جهاد به نحو احسن بهره‌گیری شود؛ با حمایت ایشان توانستیم اقدامات فوق‌العاده‌ای انجام دهیم.
شریفی‌زاده جهاد‌ دانشگاهی را به درخت تناوری تشبیه کرد و افزود: درخت تناور ارزشش بسیار بالاست، جهاد‌ دانشگاهی دارای 23 پژوهشکده، 2 دانشگاه، 43 مرکز علمی کاربردی، 235هزار دانشجو است، این مرکز آموزشی برگزاری آموزش تخصصی برای 600هزار نفر را برعهده داشته است و تمام تلاش ما در حوزه توانمندسازی و مهارت‌افزایی است.
وی با تشریح فعالیت جهاد‌ دانشگاهی در حوزه اشتغال اضافه کرد: شاید جهاد‌ دانشگاهی جزو تنها سازمان‌هایی است که از سال 77 سازمانی را برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل داد و خدمات بسیاری را هم در این حوزه ارائه داد. جهاد‌ دانشگاهی در حوزه اشتغال به عنوان وظیفه ورود پیدا کرد و در حال حاضر در 8 استان کارهای پایلوت را انجام دادیم که در کل استان ادامه پیدا می‌کند.
شریفی‌زاده با بیان اینکه بحث حاشیه‌نشینی از معضلات امروز جامعه است، عنوان کرد: تصمیم بر این است مراکزی احداث کنند تا به بخشی از معضلات بپردازد تا مشکلات حل شود، مجموعه خدمات ارائه شده در استان قابل تقدیر است، اعتبارات دولتی ما 10 درصد است و اگر مبلغی از دولت در اختیار جهاد قرار گرفت برای ما طرح‌های عمرانی، پژوهشی تعریف کردند.

در خدمت صنعت استان باشیم
وی اضافه کرد: مجموعه جهاد فرصت و بنیه خوبی برای استان‌هاست، جهاد‌ دانشگاهی شبکه است و یکی از پتانسیل‌های استان مرکزی صنعت است و همیشه برنامه بر این بود استان‌های صنعتی جهاد هم باید برنامه ششم را بر اساس اسناد آمایشی استان تنظیم کنند. جهادهایی همچون جهاد شریف، خواجه نصیر و ... که در حوزه صنعت کار کردند همه تحت رهبری جهاد استان حاضرند در استان فعالیت کنند.
وی ادامه داد: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌ها در خدمت صنعت استان باشیم، در احداث کلینیک صنعت با استفاده از اساتید این حوزه می‌توانیم با طرح و ایده سهیم باشیم، از رئیس جدید جهاد‌دانشگاهی خواستاریم برنامه‌هایی که در استان ظرفیت اجرای آن‌ها وجود دارد را در استان توسعه دهد.
در پایان مراسم از خدمات سید‌جعفر نظام‌دوست، تقدیر و مسعود شهرجردی به عنوان سرپرست جدید جهاد دانشگاهی استان مرکزی معرفی شد.
انتهای پیام

captcha