هنر؛ ملموس‌ترین تجلی ذات خداوند
کد خبر: 3770450
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
سهرابی اظهار كرد:

هنر؛ ملموس‌ترین تجلی ذات خداوند

گروه فرهنگی ـ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هنر را نزدیك‌ترین و ملموس‌ترین تجلی ذات خداوند دانست و تأكید كرد كه باید هنر را در جامعه رواج دهیم.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شب گذشته، 16 آذرماه در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی این استان گفت: هنر، زیبایی است که نزدیک‌ترین و ملموس‌ترین تجلی ذات خداست که با پدید آمدن هستی جریان یافته و موسیقی صدای این زیبایی است.
وی با بیان اینكه صدای پیچش باد در لابلای درختان تا نوای هزاران همه بانگ زیبایی خداوند را سر می‌دهند، افزود: موسیقی زبان هستی است و بانگ الهی را با هر زخمه در عالم می‌گستراند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: موسیقی در سرزمین اندیشه و در دیاری که صدای سخن عشق نامیدند همچون شمعی است برای آنان که افقی روشن را ترسیم کردند و هزاران شیفته موسیقی ایران در این سرزمین بانگ خوشی بلند کردند.
سهرابی با بیان اینکه در جامعه‌ای که هنرمند هرجا رود قدر بیند و بر صدر نشیند، گفت: باید هنر را در جامعه رواج داد و در دنیای امروز بیشترین مصداق این سخن سعدی، صاحبان هنر موسیقی هستند که با هنر خود جامعه را به جوش و خروش درمی‌آورند و زمینه باید برای فعالیت هنرمندان به‌ویژه در عرصه موسیقی فراهم شود تا نوای عشق خاموش نشود.
انتهای پیام

captcha