نهادینه‌سازی فرهنگ اسلامی ـ ایرانی از مدارس آغاز شود
کد خبر: 3771006
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

نهادینه‌سازی فرهنگ اسلامی ـ ایرانی از مدارس آغاز شود

گروه فرهنگی- مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد، جلوگیری از مصرف فست‌فودها را از اهداف برگزاری زنگ صبحانه و غذای سالم در سطح مدارس برشمرد و گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ اسلامی ـ ایرانی باید از مدارس آغاز شود.

به گزارش ایکنا از لرستان، حسن‌رضا چگنی، مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد، امروز ۱۸ آذر در جشنواره صبحانه و غذای سالم که در مدرسه ابتدایی شهدای جهاد این شهرستان برگزار شد، گفت: یکی‌از مهم‌ترین اهداف این جشنواره‌ روی آوردن دانش‌آموزان به غذاهای سالم و سنتی است.
وی به نظارت از فروشگاه‌های مدارس اشاره کرد و گفت: معلمین و مربیان بر نحوه عرضه مواد خوراکی در فروشگاه‌های مدارس نظارت دارند کمااینکه اکیپ‌های بازرسی هم در این حوزه فعال هستند.
وی ایجاد رغبت در بین دانش‌آموزان برای شرکت در امور خانه و آشپزی را از دیگر اهداف برگزاری زنگ صبحانه و غذای سالم برشمرد و گفت: آشنایی دانش‌آموزان با غذاهای سالم و سنتی و جلوگیری از گرایش آن‌ها به مصرف غذاهای آماده و فست‌فود از دیگر اهداف زنگ صبحانه و غذای سالم است.
چگنی با تاکید بر ورود تمام ارگان‌های فرهنگی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس بر حذف غذاهای غیرسالم و غیربهداشتی در سطح آموزشگاه‌ها تأکید و تصریح کرد: این جشنواره به‌دنبال تقویت گرایش دانش‌آموزان به مصرف خوراک سالم و بهداشتی است.
مدیر آموزش ‌و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد اولویت آموزش‌ و پرورش را پیشبرد اهداف آموزشی با اتکا بر فرهنگ ایرانی ـ اسلامی دانست و گفت: نهادینه کردن فرهنگ اسلامی ایرانی باید از مدارس آغاز شود.
وی با بیان اینکه بخش بهداشت اداره‌کل آموزش و پرورش استان و همچنین معاونت پرورشی بر توزیع و فروش در فروشگاه‌های مدارس نظارت دارند، ادامه داد: این فروشگاه‌ها عمدتا توسط دانش‌آموزان اداره می‌شود که مهارت حضور در بازار نیز از این طریق به آنان منتقل می‌شود.
انتهای پیام

captcha