كاهش نرخ بیكاری در فارس/ لزوم تسریع در روند بازآفرینی حافظیه و سعدیه
کد خبر: 3771538
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

كاهش نرخ بیكاری در فارس/ لزوم تسریع در روند بازآفرینی حافظیه و سعدیه

گروه اجتماعی ـ سرپرست استانداری فارس گفت: نرخ بیکاری فارس در سال ۹۲ از ١٦.٥ درصد به ٩.٩ درصد در سه ماهه اول سال ۹۷ رسیده است.

به گزارش ایكنا از فارس، یدالله رحمانی، سرپرست استانداری فارس امروز، ٢٠ آذر در جلسه هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: فارس در دولت تدبیر و امید در شاخص‌های اقتصادی از جمله نرخ بیکاری روند رو به بهبودی را طی كرده است.
وی با با بیان اینكه نرخ بیکاری فارس در سال ۹۲ از ١٦.٥ درصد به ٩.٩ درصد در سه ماهه اول سال ۹۷ رسیده است، افزود: اگرچه این نرخ رشد خوبی را نشان می‌دهد اما انتظار است كه به روند طبیعی نزدیک شود.
سرپرست استانداری فارس همچنین با اشاره به بهبود شاخص فضای کسب و کار در استان از رتبه ۱۸ در سال ۹۲ به رتبه ۲ در سال ۹۷، گفت: فارس طی سال‌های گذشته با رشد ۱۱۰ درصدی صادرات غیر نفتی روبه‌رو بوده که اگرچه کفایت نمی‌کند اما مطلوب است.
رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود ۱۱۰ شهر در فارس و پیگیری مطالبات بافت‌های فرسوده ۱۷ شهر از این استان، گفت: از میزان کل بافت‌های فرسوده استان یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار آن در شیراز قرار دارد.
وی ادامه داد: ۶۸۰ هکتار از بافت فرسوده شیراز در جوار حرم مطهر شاهچراغ(ع) واقع شده که ۵۷ هکتار آن در طرح جامع توسعه قرار گرفته است.
سرپرست استانداری فارس همچنین خواستار تسریع در روند اجرای طرح محدوده بازآفرینی آرامگاه سعدی و حافظ توسط وزارت راه و شهرسازی شد و گفت: بر اساس آخرین تصمیمات شورای عالی شهرسازی کشور اقدامات خوبی در خصوص احیای بافت‌های فرسوده در شیراز انجام شده است.
رحمانی به زیرساخت‌های فارس در حوزه راه و شهرسازی اشاره کرد و با بیان اینكه هم‌اینك ۲۸۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است، گفت: از این میزان ۲۲۰ کیلومتر آن مربوط به آزادراه شیراز اصفهان است که با پیشرفت فیزیكی ٨٧ درصدی روبه‌رو است.
سرپرست استانداری فارس همچنین به توسعه ترمینال خارجی فرودگاه شیراز اشاره کرد و خواستار تأمین منابع برای تكمیل و دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تسریع در فرآیند عملیات اجرایی شد.
انتهای پیام

captcha