ضعف مطالعه در جامعه، سطحی‌نگری را افزایش می‌دهد
کد خبر: 3771693
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

ضعف مطالعه در جامعه، سطحی‌نگری را افزایش می‌دهد

گروه فرهنگی- مشاور فرهنگی، هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در جامعه‌ای که با ضعف مطالعه مواجه است و تفکر انتقادی ندارد، اینترنت و فضای مجازی نوعی آفت به حساب می‌آید؛ چراکه موجب ترغیب سطحی‌نگری می‌شود.

ضعف مطالعه در جامعه، سطحی‌نگری را تقویت می‌کندبه گزارش ایکنا از زنجان، جعفر محمدی روز گذشته 19 آذرماه در دومین نشست با فعالان حوزه مجازی ضمن اشاره به به عدم تعریف و درک درستی از هویت اظهار کرد: بشر همواره با ظهور فناوری ها شاهد تغییرات و تحولات اساسی است.
وی با اشاره به اینکه به لحاظ تئوری هر هویتی باید رسانه خاص خود را داشته باشد، گفت: مشکل امروز جامعه این است که در اغلب اوقات انطباق حداقلی بین هویت و رسانه‌ها را شاهد هستیم.
مشاور فرهنگی، هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: با ظهور فضای مجازی تمام شئون زندگی بشر شتاب گرفته است و سطحی‌نگری از پیامدهای آن است.
این  مسئول به ضعف مطالعه در کشور اشاره کرد و گفت: در جامعه‌ای که تفکر انتقادی ندارد، اینترنت و فضای مجازی نوعی آفت به حساب می‌آید؛ چراکه موجب ترغیب سطحی‌نگری می‌شود.
در ادامه معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در سخنانی به مصوبات جلسه گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهم در فضای مجازی هویت است و اینکه این فضا چه تاثیری در هویت دینی و ملی ما دارد.
ابراهیم قاسمی به اهمیت این موضوع برای بیشتر کشورها بالاخص برای کشورهای تولید کنند محتوای فضای مجازی متذکر شد و گفت: با بررسی برخی از مطالعات و تحقیقات انجام شده در ایران شاهد نتیجه معکوس هستیم، به گونه‌ای که هر اندازه از این فضا بیشتر استفاده کنیم بر هویت ما بیشتر اثرگذار است؛ از این‌رو باید به دنبال راهکاری برای حل این مسئله باشیم.
انتهای پیام
captcha