آموزش و پرورش استان مرکزی؛ حائز رتبه ممتاز «حوزه نماز» میان دستگاه‌های اجرایی
کد خبر: 3772424
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

آموزش و پرورش استان مرکزی؛ حائز رتبه ممتاز «حوزه نماز» میان دستگاه‌های اجرایی

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: کسب رتبه ممتاز بین دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه نماز و کسب رتبه برتر در خصوص جایگاه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش حاصل تلاش همکاران ما در اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش است.

آموزش و پرورش استان مرکزی؛ حائز رتبه ممتاز«حوزه نماز» میان دستگاه‌های اجرایی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی شیرخانی، معاون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، امروز، 24 آذر در جلسه ارائه و تبیین فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان و عقد تفاهم‌نامه فی‌مابین ادارات کل آموزش و پرورش و اوقاف و امور خیریه استان مرکزی که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد ضمن گرامیداشت آغاز هفته قرآن و عترت در مدارس، از حمایت و همکاری اوقاف استان از آموزش و پرورش تقدیر کرد و گفت: کسب رتبه ممتاز بین دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه نماز و کسب رتبه برتر در خصوص جایگاه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش حاصل تلاش همکاران ما در اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان مرکزی رتبه اول را در رشته‌های پژوهشی به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: کسب 23 رتبه برتر در مسابقات کشوری و ارتقای جایگاه استان در کشور، احیای 21 دارالقرآن‌الکریم در استان از دیگر اقدامات اجرایی است که امروز در این دارالقرآن‌ها مباحث قرآنی به صورت تخصصی دنبال می‌شود.
شیرخانی با اشاره به اینکه با احیای دارالقرآن‌ها شاهد رشد دانش‌آموزان در حوزه قرآن هستیم، ادامه داد: انجام مسابقات درس‌هایی از قرآن به صورت هفتگی، تفاهم مشترک بین اداره کل آموزش و پرورش با مدیریت حوزه‌های علمیه استان، ستاد اقامه نماز، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه از دیگر برنامه‌های اجرایی است.
این مقام مسئول از انجام طرح مصباح‌الهدی در راستای تحقق سبک زندگی مولا علی(ع)، اجرای نهضت ملی بشارت 1452 حفظ جزء سی‌اُم قرآن در اداره کل آموزش و پرورش استان خبرداد و افزود: این طرح پویش ملی است که در راستای عمل به فرمان مقام معظم رهبری مبتنی بر تربیت 10 میلیون حافظ انجام می‌شود.
وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است اگر رؤسا همکاری کرده و وارد میدان شوند پویش ملی طرح بشارت از رونق بیشتری برخوردار است، همه ارکان آموزش و پرورش باید در ارتباط با قرآن پابکار باشند تا اتفاق خوبی در این مرکز آموزشی رقم خورد.
شیرخانی از طرح تلاوت تقلیدی و همخوانی قرآن در مدارس، محافل تلاوت نور در مدارس، کرسی تلاوت، تشکیل و ساماندهی هیئات مذهبی دانش‌آموزان و فرهنگیان، اجرای طرح «عطر انتظار و مهدویت» اعزام بیش از 1500 نفر به ششمین اردوی آموزشی معرفتی جمکران، اجرای طرح‌هایی در راستای پیوند بین مدارس و مساجد، طرح بهنام محمدی به عنوان دیگر طرح‌های اجرایی نام برد.
وی بیان کرد: اگر دانش‌آموز با قرآن آشنا شده، انس گرفته و هویت قرآنی پیدا کند قطعا این نمود را در رفتارش شاهد هستیم، فعالیت قرآنی زمینه تحقق هویت قرآنی را فراهم کرده و باعث می‌شود شخصیت دانش‌آموز در راستای همان فعالیت شکل بگیرد. اگر بخواهیم دانش در مقابل انحرافات اجتماعی مصونیت پیدا کند باید آنان را به سمت قرآن و مسجد هدایت کنیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز از این هفته در مدارس استان کلید می‌‌خورد، سال گذشته 120هزار دانش‌آموز در سامانه همگام ثبت‌نام کردند که امسال انتظار داریم تعداد بیشتری نسبت به سال گذشته علاقمندی نشان دهند، همچنین این مسابقات در 11 رشته برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha