اولویت کار فرهنگی ما قرآن کریم است
کد خبر: 3772903
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲

اولویت کار فرهنگی ما قرآن کریم است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه نهضت حفظ راهی برای اجرایی کردن آیات در زندگی فردی و اجتماعی است، گفت: اولویت کار فرهنگی در آموزش و پرورش قرآن کریم است.

اولویت کار فرهنگی در مدارس قرآن کریم است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، قاسم علی خدا‌بنده امروز، 25 آذرماه در همایش و محفل بزرگ دانش‌آموزان حافظ جزء 30 قرآن کریم که در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار شد، بیان کرد: در راستای مطالبات رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم اجرای طرح حفظ جزء 30 قرآن در سال تحصیلی جدید در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.
وی افزود: این طرح در راستای رویکرد فرهنگی و تربیتی با محوریت دینی در قالب برنامه قرآن، عترت و نماز با شرکت 120 هزار دانش‌آموز از ابتدای سال جاری در مدارس سراسر کشور که در سامانه ثبت نام کرده‌اند و در حال اجرا است.
خدابنده با اشاره آیه 185 سوره بقره ادامه داد: بر اساس این آیه شریفه قرآن «هدی للناس» است، یعنی برای هدایت بشر آمده است و در آیه دو این سوره نیز «هدی للمتقین» آمده یعنی برای هدایت اهل ایمان و یقین و پرهیزکاران نازل شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه نهضت حفظ قرآن کریم در حقیقت برای پیاده کردن قرآن در زندگی فردی و اجتماعی است، اظهار کرد: قرآن کتاب هدایت است برای آنان که قصص قرآن را بخوانند و از آن درس بگیرند؛ لذا اگر قرآن را در زندگی خود جدی بگیریم و رفتار و کردارمان بر اساس دستورات کتاب وحی باشد به سعادت دنیوی و اخروی نائل خواهیم شد.
وی تصریح کرد: با توجه به آیه شریفه «الا بذکرالله تطمئن القلوب» تنها راه رسیدن به آرامش درونی مجالست با قرآن کریم است و همنشینان قرآن جزء متقیان هستند. از آنجا که برای حفظ قرآن نیازمند مرور و تکرار هستیم، لذا این امر باعث می‌شود که زمینه برای انس و الفت با آیات الهی فراهم شود، ضمن اینکه امر حفظ باعث تقویت حافظه خواهد شد.
خدابنده با اشاره به حدیث امام علی(ع) که فرمودند: «قرآن باعث افزایش هدایت و کاهش گمراهی می‌شود» گفت: براساس سند بنیادین آموزش و پرورش که یکی از آن موارد در ساحت اخلاقی، اعتقادی و عبادی است، در این راستا قرآن از جایگاه ویژه‎ای برخوردار است، لذا اولویت کار فرهنگی ما قرآن کریم است.


انتهای پیام

captcha