نگاه درست به جامعه در احیای دین كارساز است
کد خبر: 3772977
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹

نگاه درست به جامعه در احیای دین كارساز است

گروه فرهنگی ـ امام جمعه فیروزآباد تأكید كرد كه بدون شک یکی از مواردی که برای احیای دین در جامعه کارساز است، نگاه درست به جامعه است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعزیزالله هاشمی‌زاده، امام جمعه فیروزآباد امروز، 25 آذرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: بدون شک یکی از مواردی که برای احیا دین در جامعه کارساز است، نگاه درست به جامعه است و اگر جامعه را بشناسیم، فرهنگ را خواهیم شناخت و نگاه به جامعه است که با نورانی شدن چشم، دید دیگری را برای انسان حاصل می کند و معلوم می‌شود که فقط چشم ظاهری ملاک دیدن نیست و دیدگاه واقعی نیز از اهمیت لازم برخور دار است.
وی با بیان اینكه نگاه خوب به جامعه، آن را خوب می‌کند، افزود: دیده‌بان‌ها اعم از فرهنگی، سیاسی، اجتماعی؛ لازم نیست فقط از طریق چشم ظاهری به جامعه نگاه کنند و کسی که دیدگاه خاص خودش را دارد با نگاهی کاملا حساب شده گام بر می‌دارد و همان‌گونه که امام صادق‌(ع) می‌فرماید: «خدایا یک نورانیتی به من بده که در این جایگاه دیدبانی به جامعه، بتوانم خوب نگاه کنم»، باید بدانیم که خوب نگاه کردن و خوب جامعه را شناختن کار همه نیست و اینکه می‌بینیم از مشاوره و اطاق فکر استفاده می‌شود به همین دلیل است.
هاشمی‌زاده با تصریح اینكه بهتر است تا با کمک همدیگر به جامع نگاه کنیم، گفت: در جامعه کنونی و به‌ویژه در عصر ما اگر نگاه دارای نورانیت نباشد، نمی‌توان به جامعه درست نگاه کرد و باعث می‌شود تا دیدگاه‌های موجود دارای غبار آلودگی شوند و همانند نگاه مخربی می‌شود که از جانب دنیای غرب به شرق در زمینه‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی در اتاق‌های فکرشان اتفاق افتاده است.
امام جمعه فیروزآباد یادآور شد: اگر نگاه ما به دین و اعتقادات دینی علی گونه و پیامبرگونه باشد و دارای بصیرت لازم شود، مشکلات از بین می‌ رود و در همین راستا نباید گذاشت تا آگاهی باطنی از بین برود، زیرا که استعمارگران نمی‌خواهند ما نسبت به دینمان بصیرت پیدا کنیم.
وی تأكید كرد:‌ بصیرت و اخلاص در دین خیلی مهم است و اگر نورانیت و بصیرت باشد، در نتیجه اخلاص نیز پشت سرش می‌آید و هیچ مشکلی در جامعه دینی ما نخواهد بود لذا از خدا بخواهیم تا اخلاص در جامعه دینی و فرهنگ رشد کند.
هاشمی‌زاده گفت: این اخلاص است که با آمدنش در صحنه، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و امیدواریم که با این تصمیم جدی که در ابعاد مختلفی برای احیای فرهنگ اجتماعی، دینی و باورهای سنتی گرفته شده، بتوانیم گام‌های موثری را در میهن اسلامیمان برداریم.
انتهای پیام

captcha