تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است
کد خبر: 3773748
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳

تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف گیلان گفت: هر تلاشی برای احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است.

تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز، 27 آذرماه در دیدار با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، صیانت از موقوفات را یکی از رسالت‌های اساسی سازمان اوقاف دانست و اظهار کرد: هر تلاشی برای احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است.

وی با بیان اینکه نگاه سازمان اوقاف به عملیات تثبیت مالکیت موقوفات یک نگاه قهری نیست، افزود: در نخستین و مهمترین گام، عملیات تثبیت موقوفات به کمک نهادهایی مانند اداره کل ثبت اسناد و ادارات تابعه در شهرستان‌ها انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام علیزاده گفت: ادارات اوقاف پس از اطلاع از تصرف ملک موقوفه یا عدم پرداخت اجاره موقوفه ابتدا با اخطار به متصرف سعی در راهنمایی وی براساس قوانین دارند و اگر متصرف تمکین ننمود علیه وی در محاکم قضایی شکایت صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف گیلان تصریح کرد: از آنجایی که پس از صدور رای به نفع موقوفه علاوه بر رفع تصرف، کلیه هزینه‌های دادرسی بر عهده متصرف است لذا بهتر است متصرفان پیش از طرح پرونده در محکام قضایی با حضور در ادارات اوقاف نسبت به اجرای نکات قانونی در خصوص املاک موقوفه اقدام کنند.

وی بیان کرد: سازمان اوقاف، نهادی در خدمت موقوفات، امامزادگان و نشر معارف اسلامی است و هرگونه تلاشی برای اعاده حقوق موقوفات در این سازمان در واقع کمک به ترویج و تبلیغ معارف اسلامی است.

حجت‌الاسلام علیزاده اظهار کرد: تصرف املاک وقفی و عدم پرداخت اجاره موقوفات به نوعی موقوفه خواری است که علاوه بر اثرات وضعی دنیوی، چون باعث معطل ماندن نیت واقف می‌شود، حق الناس هم محسوب خواهد شد.

انتهای پیام

captcha