تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه
کد خبر: 3774310
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه

گروه بین‌الملل ــ رئیس‌جمهور روسیه از مصمم بودن در تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشست سالانه خود در مسکو با اشاره به اینکه پیوند میان کشورش و ترکیه مستحکم شده است، گفت: ما به منافع ترکیه در سوریه احترام می‌گذاریم. ترکیه به عنوان عضو ناتو با نقش پررنگ رجب طیب اردوغان (رئیس‌جمهور این کشور) سیاست خارجی مستقلی را پیاده کرده و امیدواریم این سیاست ادامه پیدا کند.

وی درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نیز بیان کرد: به طور کلی با اظهارات ترامپ درباره شکست داعش در سوریه موافق هستم، اما احتمال نفوذ اعضای این گروه‌های تروریستی به افغانستان و دیگر کشورهای همجوار وجود دارد. بازگشت این افراد به کشورهای خود نیز خطر تهدید‌کننده دیگری برای آمریکا، روسیه، اروپا و کشورهای آسیای میانه است.

پوتین با بیان اینکه تا این لحظه شواهدی دال بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه منتشر نشده است، افزود: آمریکا طی سال‌ها پیش گفته بود که از افغانستان خارج خواهد شد، اما تاکنون در آنجا مانده‌ است.

وی همچنین درباره تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه اظهار کرد: ما بر اساس تصمیمی که با حضور سران ترکیه، آلمان و فرانسه در استانبول گرفتیم، مصمم به تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه هستیم.

گفتنی است، پیش از این پوتین با تأکید بر اهمیت در نظر گرفتن دیدگاه‌ها و شرایط مختلف درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه، تصریح کرده بود که باید موقعیت شریک ایرانی خود را نیز در نظر بگیریم؛ البته بدون توجه به موضع دمشق نمی‌توانیم گامی برداریم. این موضوع ابعاد متعدد و پیچیده‌ای دارد، اما تلاش‌های ما ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha