افزایش تعداد جان‌باختگان حمله انتحاری کابل به 43 نفر
کد خبر: 3775821
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

افزایش تعداد جان‌باختگان حمله انتحاری کابل به 43 نفر

گروه بین‌الملل ــ تعداد جان‌باختگان در حمله انتحاری به ساختمان‌های وزارت کار و اداره مالی حمایت از شهدا و معلولان افغانستان در شهر کابل به 43 نفر افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «ایرنا»؛ نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان این خبر را اعلام کرد. همچنین وحید مجروح، سخنگوی وزارت سلامت و بهداشت افغانستان نیز گفته است که در اثر حمله روز دوشنبه 3 دی (24 دسامبر) در شهر کابل، تاکنون 43 نفر کشته شده‌اند و دست‌کم ‌26 نفر مجروح به بیمارستان‌ها انتقال داده شده‌اند. این آمار نهایی نیست و امکان افزایش آن وجود دارد.

در همین حال وزارت کشور افغانستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حمله مسلحانه روز دوشنبه به این ساختمان‌ها با انفجار یک موتور بمب‌گذاری شده آغاز شد. یکی از مهاجمان موتور را منفجر کرد و ‌3 مهاجم دیگر وارد ساختمان‌های وزارت کار و اداره ملی حمایت از شهدا و معلولان شدند. مهاجمان پس از حدود هفت ساعت درگیری از پای درآمدند.

هیچ یک از گروه‌های تروریستی طالبان و داعش مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته‌اند.

گفتنی است، در حمله تروریستی که در نزدیکی وزارت کار افغانستان روی داد، علاوه بر افراد پلیس، تعدادی از افراد قوم ملکی (یکی از اقوام افغانستان) کشته و مجروح شده‌اند. مهاجمان انتحاری در منطقه شانزدهم شهر کابل بعد از انفجار یک موتور وارد ساختمان اداره ملی حمایت از شهدا و معلولان شدند و چندین ساعت با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند.

انتهای پیام

captcha