بازدید ۴ میلیون گردشگر از اماکن تاریخی ـ فرهنگی فارس
کد خبر: 3782526
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

بازدید ۴ میلیون گردشگر از اماکن تاریخی ـ فرهنگی فارس

گروه اجتماعی ـ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از بازدید ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر طی سال جاری از اماکن تاریخی ـ فرهنگی این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، سومین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان با موضوع نوروز 98 به ریاست معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس، دبیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس و حضور اعضا برگزار شد.
مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی فارس در ابتدای جلسه آماری از میزان بازدید گردشگران از اماکن تاریخی ـ فرهنگی فارس، ارائه داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد 4 میلیون و 425 هزار و 897 گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی- فرهنگی فارس تحت پوشش این اداره بازدید کردند.
وی افزود: در نوروز 96، یک میلیون و 550 هزار بازدید و نوروز 97، یک میلیون 860 هزار بازدید از این اماکن صورت گرفته است که رشد 21 درصدی را نشان می‌دهد.
امیری همچنین به ظرفیت اقامتی استان اشاره کرد و افزود: ظرفیت اقامتی استان در سال 96، تعداد 16 هزار و 776 تخت و امسال با توجه به افتتاح چند پروژه گردشگری این ظرفیت به 19 هزار و 56 تخت رسیده است که با اضافه شدن 2 هزار و 280 تخت، این ظرفیت در استان 14 درصد رشد داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس در ادامه ضمن تبیین و بررسی وظایف کمیته‌های ده‌گانه ستاد خدمات سفر فارس، خواستار ارائه پیشنهادات و راهکارهای اعضا در جهت اصلاح ساختار، رفع نقاط ضعف وارتقا ستاد استان توسط رؤسا و اعضای کمیته‌ها شد.
یادآور می‌شود، در ادامه این جلسه حاضرین ضمن بیان عملکرد دستگاه اجرایی خود در نوروز امسال و برخی نواقص، نظرات خود را با هدف کیفی‌تر شدن خدمات نوروز 98 به اطلاع اعضا رسانند.
انتهای پیام

captcha