ائمه جمعه با اعمال خود دعوت‌كننده به دین باشند
کد خبر: 3782836
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی:

ائمه جمعه با اعمال خود دعوت‌كننده به دین باشند

گروه اجتماعی ـ مرجع تقلید شیعیان با بیان اینكه ائمه جمعه در موقعیتی هستند که وظایف مهمی دارند، گفت: امام جمعه باید با اعمال و رفتار خود دعوت‌کننده به دین باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس، آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی، مرجع تقلید شیعیان در دیدار با آیت‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به جایگاه منطقه فارس و شیراز در فقاهت و علمای دینی گفت: در سال‌های گذشته علمای بسیار بزرگی از این خطه برخاسته‌اند که سوابق زیادی در پیروزی انقلاب و بعد از آن داشتند و این خطه مردم ولایت‌مداری دارد.

شیراز هیچگاه از وجود اولیاءالله خالی نبوده است
وی افزود: قرن‌ها پیش، مورخ نامداری چون حمدالله مستوفی در کتاب معروف خود «نزهةالقلوب» شیراز را در زمره شهرهای بسیار سطح بالا به لحاظ اخلاقی و دینی معرفی می‌کند که نشان از ریشه‌دار بودن معارف اسلامی در این شهر است و به واقع باید بگوییم هیچگاه شیراز، از وجود اولیاء‌الله خالی و بی‌بهره نبوده است و شخصیت‌های بزرگ عرفانی و دینی از این شهر و استان به اسلام و انقلاب خدمت کرده‌اند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه عالمان دینی از دیدگاه فرهنگ اسلامی افرادی با فضیلت و دارای جایگاه والا هستند، گفت: علما دارای موقعیت ویژه‌ای هستند که در این زمان باید وظایف خود را به خوبی بشناسند و به آن عمل کنند.
وی با بیان اینكه کسانی که امامت جمعه را به‌عهده دارند دارای رسالت حساس و مهم‌تری هستند، گفت: یکی از وظایف ائمه جمعه این است که بدانند واسطه نظام اسلامی و مردم هستند و باید ارتباط خود را با مردم تقویت کنند.
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی با تصریح اینكه انقلاب سبب شد نظام اسلامی در ایران مستقر شود، گفت: امام جمعه باید با اعمال و رفتار خود دعوت‌کننده به دین باشد و ائمه جمعه در موقعیتی هستند که وظایف مهمی دارند.

بخشی از وقت ائمه جمعه صرف تربیت طلاب شود
وی با تأکید بر ارتباط ائمه جمعه با حوزه‌ها و تربیت طلاب گفت: بخشی از وقت ائمه جمعه باید برای مسائل حوزه‌ها و رسیدگی و تربیت طلاب باشد چرا که حوزه علمیه مهد تربیت بزرگانی چون امام خمینی(ره) است و کار ائمه جمعه این است که به تربیت طلاب اهتمام داشته باشند و خود امام جمعه نیز باید از جایگاه علمی مناسبی برخوردار بوده و درک مناسبی از اوضاع زمان داشته باشد.
این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینكه ائمه جمعه باید به ارتباط جدی و صمیمی با مردم اهتمام کنند، گفت: اگر اعمال و رفتار روحانیت سازنده باشد مردم درس می‌گیرند و باید برخورد با مردم متواضعانه و کریمانه باشد چرا که مردم به روحانیت به چشم یک پناهگاه امن نگاه می‌كنند.

انقلاب را مستضعفان به ثمر رساندند نه مرفهان
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی با تصریح اینكه مردم مستضعف و پابرهنه انقلاب را به ثمر رساندند نه مرفهان بی‌درد، گفت: توجه به مردم و رسیدگی به درد مردم وظیفه مسئولان است، دل مردم در شرایط امروز به روحانیت و علما گرم است که باید مطالبات آن‌ها را پیگیری کرد.
وی یادآور شد: هر اندازه روحانیت ساده‌تر زندگی کند و در کنار مردم باشند وضعیت بهتری خواهیم داشت و بیان کردن معارف اسلامی و تقویت منابر نیز باید در دستور کار روحانیت بوده و یک طلبه باید قلم و بیان بسیار قوی داشته باشد.

روحانیت باید به وضع زمان آگاه باشد
این مرجع تقلید با بیان اینکه ارشاد مردم وظیفه روحانیت است، گفت: روحانیت باید به وضع زمان آگاه باشد تا بتواند آن را برای مردم تشریح و تبیین کند چراکه در هیچ زمانی مانند امروز دشمنان به اسلام حمله‌ور نشده‌اند، انقلاب اسلامی داغی بر دل استکبار گذاشت و سیلی محکمی بر دشمنان بود از این رو تمام سعی خود را به کار می‌گیرند تا انقلاب را نابود کنند.
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در پایان گفت: به فضل الهی روز به روز بیداری اسلامی گسترش پیدا خواهد کرد و مظلومان عالم متحدتر خواهند شد، دشمن استکبار با انقلاب و اسلام ادامه خواهد داشت و باید برابر توطئه با بصیرت مقابله کنیم.
انتهای پیام

captcha