۵ بهمن؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3783480
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

۵ بهمن؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰۰۰ نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کرده‌اند از آخرین مهلت ثبت‌نام این آزمون تا پنجم بهمن‌ماه خبر داد.

۵ بهمن؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآنجعفر حسینی، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سه گروه امتحانی شامل حفظ قرآن کریم، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) و آموزش‌های الکترونیکی در قالب ۱۸ رشته در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
وی افزود: شرکت‌کنندگان می‌توانند در بخش حفظ قرآن کریم در هشت رشته شامل حفظ جزء یک، حفظ سه جزء اول، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، جزء 15، 20 جزء و حفظ کل و در بخش معارف و مفاهیم در هفت رشته شامل ترجمه مفاهیم، تدبر، تفسیر سوره اسراء، معارف و حفظ موضوعی با عنوان «با قرآن خوشبخت شویم»، معارف و احادیث نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و سه رشته در بخش الکترونیکی ثبت‌نام کنند.
رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: رشته حفظ جزء سی از دیگر موارد این آزمون است که در سه بخش شامل سوره ناس تا زلزال، سوره ناس تا طارق و حفظ کل جزء سی‌ام برگزار می‌شود.

رتبه سوم خراسان رضوی در ثبت نام آزمون سراسری حفظ
حسینی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 6600 نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند، افزود: بر طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان اوقاف کشور، خراسان رضوی بعد از استان‌های اصفهان و کرمانشاه در رتبه سوم ثبت‌نام این دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم قرار دارند.
وی گفت: شرکت‌کنندگانی که علاوه بر سایت آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از طریق سامانه اوقاف در این آزمون ثبت‌نام کنند، اگر در رشته حفظ 5 جزء قبول شوند شرکت‌کنندگان شهرستانی برای زیارت به مشهد اعزام خواهند شد و شرکت‌کنندگان مشهدی به اردوی زیارتی یکی از بقاع متبرکه استان اعزام می‌شوند.
حسینی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در رشته حفظ 15 جزء به سفر قم اعزام خواهند شد و حافظان کل شرکت کننده در این آزمون با کسب نمره 70 به بالا بدون قرعه‌کشی برای زیارت به کربلای معلا اعزام می‌شوند.
رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: ثبت‌نام در آزمون تا پنجم بهمن ماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند از طریق سایت مربوطه در این آزمون شرکت کنند ضمن اینکه احتمال تمدید برای ثبت‌نام ضعیف است.
حسینی گفت: آزمون به صوزت کتبی، شفاهی و الکترونیکی از اول تا 16 اسفند ماه برگزار می‌شود که آزمون کتبی به صورت سراسری نهم اسفندماه و آزمون شفاهی 11 تا 16 اسفندماه در پایگاه‌هایی که متعاقبا اعلام خواهد شد در مشهد و شهرستان‌ها برگزار می‌شود ضمن اینکه آزمون الکترونیکی در روزهای اول و دوم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha