ثواب لبخند به همسر از اعتکاف در مسجد پیامبر(ص) بیشتر است
کد خبر: 3784065
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور:

ثواب لبخند به همسر از اعتکاف در مسجد پیامبر(ص) بیشتر است

گروه فرهنگی - رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: برنامه معنوی با خدا را همیشه داشته باشید و فراموش نکنید همه عالم دراقتدار او است. ارتباط خود را با خدا حفظ کنید. لبخند به همسر و کنار او بودن، ثوابی چندین برابر از اعتکاف در مسجد پیامبر(ص) دارد.

لبخند به همسر ثوابش از اعتکاف در مسجد پیامبر(ص) بیشتر استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت الاسلام مصطفی رستمی  شب گذشته، 3 بهمن ماه، در حرم مطهر رضوی در جمع دانشجویان تازه ازدواج کرده اظهار کرد: امام رضا(ع) امام رئوفی است. رئوف صفت همه امامان است اما امام رضا(ع) در این صفت معرفت، مهربانی، دلسوزی و شفقت معروف‌تر است. انشاالله در مظهر امام رئوف آن چیزهایی که در ابتدا زندگی لازم است را فرا بگیرید. 
 
وی افزود: در زمان تشرف به بارگاه امام رضا(ع) زیارت جامع و نماز جعفر طیار بخوانید. نماز جعفر طیار برای حاجت‌های سنگین بسیار تاکید شده است. در مفاتیح و زیارت‌نامه‌ها این نماز و دعا وجود دارد. توصیه می‌کنم که در ابتدا ورود این مقدمات را انجام دهید.
 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور بیان کرد: اهل بیت(ع) به ما آموزش دادند که تمام اتفاقاتی که  در زندگی قرار است رخ دهد، باید در مسیر دعا باشد. تمام خاستگاه‌های خود را از این مسیر بخواهید. خاستگاه هرچه ارزشمندتر، در این مکان کارگشاتر است. 
 
رستمی با اشاره به اینکه خاستگاه باید چه مقدمه‌ای داشته باشد، عنوان کرد: مقدمه آن پیدا کردن چیزی است که بخواهیم به واسطه آن خود را به اهل بیت(ع) گره بزنیم. دراولین زیارت خود همیشه بهترین و بیشترین چیزها را بخواهید چون حاجت روا می‌شوید.
 
وی ادامه داد: چیزهایی را بخواهیم که در جایگاه والا ارزش خواستن را داشته باشد. امام سجاد(ع) در دعای زیبایی می‌فرماید «خدایا من از تو چیزی می‌خواهم که اگرآن را به من بدهی و چیز دیگری به من ندهی ضرر نکرده باشم».  
 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور خاطرنشان کرد:  وقتی در محضر امام رئوف(ع) هستید. زائرین باید آداب ظاهری مانند طراوت بدن، لباس، با وضو بودن، آرامش داشتن، ذکر گفتن، آداب باطنی یعنی ارتباط و حرف زدن با امام را بدانند وآن را رعایت کنند.
 
رستمی افزود: هنگامی که وارد حرم مطهر می‌شوید، بگویید خدایا در خانه امام رضا(ع) ایستاده‌ام از او اجازه ورود می‌خواهم. خداوند را شهادت می‌دهیم که اهل بیت(ع) سلام ما را می‌شود و جواب می‌دهد و ما محروم از شنیدن آن هستیم.
 
وی تاکید کرد: از امام رضا(ع) صفا ، محبت و سازگاری در زندگی بخواهید. شما در بهترین سن توفیق ازدواج را پیدا کرده‌اید و این توفیق راحفظ کنید. 
 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور خاطرنشان کرد:  همیشه مشکلات درزندگی وجود دارد. 2 نفر، از خانواده‌ها و فرهنگ‌های متفاوت در کنار هم زندگی مشترک را شروع می‌کنند بدون شک تفاوت نظر و اختلاف وجود دارد ولی هنر در این است که این تفاوت نظرها و اختلافات را به راحتی حل کنیم.
 
 
رستمی تصریح کرد: شما زوج‌های جوان در ابتدا بحث‌هایی خواهید داشت که در 5 سال دیگر به این بگو مگو‌های خواهید خندید. در 10 سال بعد عزیزترین فرد در زندگی شما همسرتان می‌شود و آن ‌وقت قدر همدیگر را بهتر خواهید فهمید.
 
وی ادامه داد: زن و مرد وجودشان یکی خواهد شد و مانند لباس به بدن بهم متصل می‌شوند. لباس عیب پوش، زیبا بخش و مانع آسیب است. خدا می‌فرماید زن و مرد لباس هم هستند. برای هم لباس باشید.  
 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور بیان کرد: از امام رضا(ع) زندگی سعادتمند، بچه‌های صالح، روزی حلال و برکت در زندگی را درخواست کنید.
 
رستمی تاکید کرد: به داشتن فرزند اقدام کنید. خداوند وعده داده است که اگر نیازداشته باشید خداوند بی نیازتان می‌کند. خدا می‌فرماید روزی بچه‌های شما با شما نیست؛ روزی آن‌ها با من است. همچنین خداوند وعده داده است که نه تنها روزی بچه با من است بلکه با آمدن بچه روزیتان متفاوت خواهد شد.
 
وی ادامه داد: برکت متصل ب سنت‌های خداوند است. خدا می‌فرماید میهمان که بیاید روزی‌اش را با خود می‌آورد و گرفتاری‌ها را با خود می‌برد. همچنین می‌‌فرماید صدقه، خمس و زکات بدهید تا برکت به زندگی شما نازل شود. خداوند برکت را از مسیری عنایت خواهد کرد که بی‌حساب است.  
 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: برکت در احترام به هم و پدر و مادر یکدیگر ایجاد می‌شود. در زندگی هرگز به جایی نرسید که بین  همسر و مادر یکی را انتخاب کنید. برنامه‌ریزی داشته باشید تا این نعمت‌های که در کنار شماست، از شما ناراضی نباشند و از وجود شما احساس امنیت کنند.    
 
رستمی افزود: برنامه معنوی با خدا را همیشه داشته باشید و فراموش نکنید همه عالم دراقتدار او است. ارتباط خود را با خدا حفظ کنید. با تقوا باشید و در کنار تلاش به خدا تکیه کنید و ائمه اطهار(ع) را در زندگی خود شریک کنید. در روایتی آمده است که لبخند به همسر وکنار او بودن ثوابش چندین برابر از اعتکاف در مسجد پیامبر(ص) بیشتر است.
 
انتهای پیام
captcha