نماز را به امری خصوصی و فردی تبدیل کردیم
کد خبر: 3784079
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶

نماز را به امری خصوصی و فردی تبدیل کردیم

گروه سیاست و اقتصاد- رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: هنوز نتوانستیم نماز را به یک فرهنگ اجتماعی تبدیل کنیم و این فریضه الهی را به امری خصوصی و فردی تبدیل کردیم.

نماز را به امری خصوصی و فردی تبدیل کردیمبه گزارش ایکنا از زنجان، سعید ناصری امروز ۴ بهمن‌ماه در همایش استانی نماز با عنوان «شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز» اظهار کرد:  در سطح استان ۱۲۰۰ مسجد داریم که ۹۲۰ مورد آن در روستاها واقع است و در سطح روستاها بیشترین مشکل را در حوزه نماز جماعت داریم.
وی با اشاره به اینکه در ۸۷ درصد مساجد شهری نماز مغرب و عشا اقامه می‌شود، ابراز کرد: بر طبق آمار دو سال پیش ۷۰ درصد مساجد شهری استان زنجان نماز ظهر و عصر را اقامه می‌کنند و در ۱۸ درصد مساجد نیز نماز صبح به جماعت اقامه می‌شود‌.
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان تعداد ساختمان‌های اداری در سطح استان را ۳۵۲ باب برشمرد و گفت: در ۱۹۱ ساختمان نماز جماعت ظهر و عصر اقامه می‌شود که البته برخی از آن‌ها کمتر از ۱۵ نفر پرسنل دارد که امکان برپایی نماز جماعت در آن‌ها نیست.
این مسئول خاطرنشان کرد: ۲۲۰۰ آموزشگاه در استان فعالیت می‌کنند که ۷۰۰ مورد از آن‌ها نمازخانه دارند و ۲۷۰ مدرسه از نعمت امام جماعت برخوردار هستند.
ناصری با بیان اینکه جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد باید دغدغه ما باشد، ادامه داد: هنوز نتوانستیم نماز را به یک فرهنگ اجتماعی تبدیل کنیم و این فریضه الهی را به امری خصوصی و فردی تبدیل کردیم؛ چراکه اگر به یک فرهنگ تبدیل شود همه با شنیدن صدای اذان به سمت مساجد می‌روند.
وی با بیان اینکه ما نماز دولتی نداریم، اما دولت ما نمازی است، یادآور شد: برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت نمازی را در استان تدوین کردیم که قرار است در شورای فرهنگی تصویب شود.
در ادامه این جلسه، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار زنجان تصریج کرد: ما نه تنها وظیفه گزاردن نماز را داریم بلکه به‌پا داشتن آن در جامعه را نیز برعهده داریم.
وی با اشاره به اینکه نماز ستون دین و پناهگاه ماست، بیان کرد: نماز باید انسان را از ریاکاری، شهوت‌پرستی و امیال نفسانی دور بدارد و به میزان خشوع انسان و رفتارهای نیک بیفزاید.
در پایان این جلسه از فعالان عرصه دعوت به نماز تجلیل و از نرم‌افزار چندرسانه‌ای دعوت رونمایی شد.
انتهای پیام
captcha