دو انفجار در شرقاط عراق با ۴ کشته و ۱۰ زخمی
کد خبر: 3784836
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

دو انفجار در شرقاط عراق با ۴ کشته و ۱۰ زخمی

یک منبع نظامی اعلام کرد که صبح امروز (یکشنبه) دو انفجار در شهرستان شرقاط در شمال استان "صلاح‌الدین" واقع در جنوب موصل رخ داد که در نتیجه آن چندین تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «ایسنا»؛  یک منبع نظامی اعلام کرد که صبح امروز (یکشنبه) یک بمب کنار جاده‌ای در نزدیکی روستای "الخانوگه" واقع در شهرستان "الشرقاط" در شمال صلاح‌الدین کار گذاشته شده بود که در پی انفجار آن دو تن از نیروهای پلیس کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

بنا بر گزارش سومریه نیوز، هاشم الجبوری، عضو ائتلاف "اصلاح" در استان صلاح‌الدین اعلام کرد که طرح‌های امنیتی در استان حد ممانعت از فعالیت گروهک‌های تروریستی داعش نیست.

وی تاکید کرد: داعش در تلاش است از هر خلئی بهره جسته و اقدامات خشونت‌آمیز انجام دهد.

الجبوری همچنین تصریح کرد: در استان صلاح‌الدین به ویژه در محورهای نزدیک به استان‌های "موصل، کرکوک و دیالی" شرایط فعالیت گروهک‌های داعش وجود دارد و آنها همچنان بین این استان‌ها رفت‌و آمد دارند.

وی بر تقویت این محورها با نیروهای امنیتی بیشتر تاکید کرد.

عضو ائتلاف "اصلاح" در استان صلاح‌الدین از دولت عراق خواست که به خواسته‌های مرتبط با افزایش نیروهای پلیس در این استان پاسخ دهند تا بتوانند امنیت بیشتری را در این مناطق برقرار کنند.

این در حالی است که یک منبع امنیتی در صلاح الدین اعلام کرد، در اثر انفجار دیگری بین دو روستای الخانوگه و الامسیحلی در جنوب شرقاط دو تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

به گفته این منبع امنیتی، نیروهای امنیتی محل انفجار را مسدود، زخمی‌ها را به بیمارستان و کشته‌ها را به پزشکی قانونی منتقل کردند.

انتهای پیام
captcha