‌همایش «انقلاب در فضای مجازی» در شیراز برگزار شد
کد خبر: 3785639
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳

‌همایش «انقلاب در فضای مجازی» در شیراز برگزار شد

گروه اجتماعی ـ در آستانه فرارسیدن ایام دهه فجر، همایش «انقلاب در فضای مجازی» با حضور گسترده دانش‌آموزان و دانشجویان امروز در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به‌مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همایش «انقلاب در فضای مجازی» امروز، 9 بهمن‌ماه در تالار حافظ شیراز برگزار شد.
حبیب دانش‌منش، سرپرست دانشگاه جامع علمی ـ كاربردی استان فارس در این مراسم گفت: این دانشگاه از باب وظیفه اجتماعی كه دارد، در برگزاری این همایش كمك كرده است تا بتوانیم یك همایش پربار را در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم.
وی با بیان اینكه مخاطب این همایش جوانان است كه در آن شور جوانی از نسل دوم و سوم انقلاب موج می‌زند، افزود: جوانان امروز خیلی خوب فضای مجازی را می‌شناسند و از آن استفاده می‌كنند.
دانش‌منش با تصریح اینكه فضای مجازی تفكرات را تغییر می‌دهد، گفت: چنین همایش‌هایی باید برگزار شود تا هم چالش‌ها و هم فرصت‌های فضای مجازی را بشناسیم.
سرپرست دانشگاه جامع علمی ـ كاربردی فارس اظهار كرد: اگر این امكانات در اختیار آن تفكرات انقلابی كه بهمن 57 نقطه شروعش بود، قرار داشت، غوغایی به پا می‌كردند آن هم خیلی بیشتر از آن چیزی كه در طی 40 سال شاهد بودیم.
وی تأكید كرد:‌ با پتانسیلی كه در فضای مجازی امروز ایجاد شده است، می‌توانیم دهه پنجم انقلاب اسلامی را شكوفاتر از گذشته طی كنیم.
دانش‌منش با یادآوری اینكه عدد 40 هم در ادبیات عرفانی و هم احادیث و روایات یك عدد خیلی بالا برای رشد و شكوفایی انسان است، گفت: رسیدن انقلاب اسلامی به 40 سالگی نشان می‌دهد كه ما اكنون در اوج پختگی و اقتدار هستیم و همه سعی و خطاها را پشت سر گذاشتیم.
وی با بیان اینكه در دهه پنجم انقلاب اسلامی باید معضلات اقتصادی را حل كنیم و این‌ها حل نمی‌شود مگر در سایه اقتصاد دانش‌بنیان همانطور گفت: در دهه پنجم نیازمند اقتصاد دانش‌بنیان و كارآفرین هستیم و یكی از ملزومات این اقتصاد افراد ماهر و كارآفرین است.
دانش‌منش با یادآوری اینكه دانشگاه‌های كشور به سمت ایجاد دانشگاه نسل سوم و كارآفرین حركت می‌كنند، گفت: نظریه‌پردازی و دانشگاه‌های نسل‌های اول و دوم شاید در اقتصاد كارآیی لازم نداشته باشند و این موضوع را دانشگاه‌ها چندسالی است كه متوجه شده‌اند و به سمت دانشگاه كارآفرین و حتی نسل چهارم كه دانشگاهی با رویكرد حل مسئله است، حركت می‌كنند.
وی با تأكید بر اینكه باید به دنبال حل مسائل جامعه باشیم، گفت: با توجه به نیازهایی كه در عرصه دفاعی داشتیم، توانستیم آنقدر پیشرفت كنیم كه امروز هیچكس جرأت فكر كردن به حمله به ایران را ندارد و اگر این مسئله را در صنعت خودرو سازی هم دنبال كنیم،‌ می‌توانیم بسیار موفق شویم.
رئیس دانشگاه جامع علمی ـ كاربردی فارس این نكته را یادآور شد كه این دانشگاه به دلیل رسالت خود تلاش می‌كند تا بتواند افراد ماهر و تخصصی تربیت كند.
انتهای پیام

captcha