فعالیت قرآنی متوقف امور مالی نمی‌شود
کد خبر: 3786301
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۹
میکائیل باقری در گفت‌وگو با ایکنا:

فعالیت قرآنی متوقف امور مالی نمی‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص کاهش بوجه‌های قرآنی و تأثیر آن بر روند فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش افزود: با توجه به تجربه ۲۸ ساله کار در حوزه فعالیت‌های قرآنی، هیچ‌گاه ندیدم کار قرآنی متوقف امور مالی شود و نخواهد هم شد.

کار قرآنی متوقف امور مالی نمی‌شودمیکائیل باقری، معاون قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: سیاست وزارتخانه و اداره کل قرآن و عترت برای اجرای فعالیت‌های قرآنی در سطح مدارس برخاسته از نیاز قشر دانش‌آموز، شرایط فرهنگی، جغرافیایی و استعدادهای دانش‌آموزان مناطق مختلف و منطبق بر سند تحول بنیادین است؛ ضمن اینکه قابلیت اجرا شدن در مدارس نیز مدنظر خواهد بود.
 
معاون قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: در راستای اجرای هر چه بهتر فعالیت‌های قرآنی در مدارس کشور، هیئت اندیشه‌ورز با حضور مدیران و معلمان، مربیان، فعالان و اساتید قرآنی  در اسفند ماه 96 و با توجه به سند بنیادین تحول اداره کل راه‌اندازی شد.

تصمیم‌سازی برنامه‌های قرآنی در هیئت اندیشه‌ورز
باقری در خصوص فعالیت‌های این هیئت گفت: تصمیم‌سازی برنامه‌های قرآنی در هیئت اندیشه‌ورز بر اساس انطباق نظرات اعضای این هیئت و با توجه به شرایط موجود وزارتخانه  صورت می‌گیرد.
 
معاون قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص روند اجرای کار در هیئت اندیشه‌ورز گفت: با توجه به اینکه این هیئت متشکل از اعضایی در سراسر استان‌هاست و جمع شدن آن‌ها در فضای فیزیکی به آسانی صورت نمی‌گیرد؛ لذا هفته‌ای یک مرتبه در فضای مجازی در شبکه اجتماعی سروش از ساعت 20 تا 21.30 به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات و دستورالعمل‌های ابلاغی می‌پردازند.
 
باقری با بیان اینکه تاکنون 40 جلسه هیئت برگزار شده، تصریح کرد: جلسه طبق طرحی که به اعضا ابلاغ می‌شود، با مطالعه قبلی اعضا در خصوص موضوعات مربوط به فعالیت‌های قرآنی برای ارائه راهکار و انجام کارها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و پس از بررسی، به متولی کار تحویل می‌شود.
 
معاون قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: راهکارهای اجرایی کردن دستورالعمل‌های وزارتخانه کلی است؛ لذا جزئیات کار به مناطق و مدارس سپرده می‌شود تا بر اساس ظرفیت آن منطقه و مدرسه کار پیش برود ضمن اینکه راهکارها در اختیار مجریان طرح قرار می‌گیرد.
 
کار قرآنی متوقف امور مالی نشده و نخواهد شد
باقری در خصوص کاهش بوجه‌های قرآنی و تأثیر آن بر روند فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش افزود: با توجه به تجربه 28 ساله کار در حوزه فعالیت‌‌های قرآنی، هیچ‌گاه ندیدم کار قرآنی متوقف امور مالی شود و نخواهد هم شد.
 
معاون قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: حتی در سال‌هایی که بودجه برای فعالیت‌های قرآنی نداشتیم، فراخوان به داوران دادیم که مسابقات را بدون دریافت حق‌الزحمه، داوری کنند و اتفاقاً خیلی مورد استقبال قرار گرفت و تعدادی از داوران اصرار داشتند که مسابقات را در سه منطقه داوری کنند.
 
وی بیان کرد: کار قرآنی که دلی باشد، هیچوقت به خاطر کمبود منابع مالی تعطیل  نشده و نمی‌شود اما در هر حال بودجه قرآنی نمکی در فعالیت‌های قرآنی است که وجود آن کار را شتاب می‌دهد؛ به‌ویژه برای قشر کودک و نوجوان کار را خوشمزه‌تر می‌کند چرا که این قشر زودتر می‌خواهند بازخورد کار خود را ببینند. قطعاً اگر دانش‌آموز زودتر مورد تشویق قرار گیرد و به او جایزه‌ای اهدا شود، نشاط و شوق در وی برای فعالیت بیشتر فراهم خواهد شد.
 
کار مردمی تعطیلی ندارد
معاون قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اگر بودجه‌های قرآنی تقویت و در نتیجه تزریق شود به روند کاردر این حوزه شتاب خواهد داد اما اگر هم نباشد کار قرآنی به همت مردم، خیرین و فعالان این عرصه تعطیل نخواهد شد.
 
باقری گفت: جاهایی که کار مردمی و دلی انجام شود هیچکس نمی‌تواند تعطیل کند و نمونه بارز آن همین هیئت‌های امام حسین(ع)؛ چون خودجوش و مردمی است کسی نمی‌تواند آن را تعطیل کند؛ کما اینکه اگر این هیئت‌ها را اداری کنیم، امکانش هست دچار چالش شود. البته امیدواریم مسئولان در بخش فعالیت‌های قرآنی نگاه ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.
 
وی تأکید کرد: فعالیت‌های قرآنی تنها فعالیتی است که فرزندان ما را در مقابل آسیب‌های اجتماعی که دغدغه امروز والدین، معلمان و مسئولان است، مصون می‌دارد؛ لذا هرچه اعتبارات دولتی و خیرین در این خصوص بیشتر باشد کار قرآنی هم آسان‌تر انجام می‌شود و تعداد افراد بیشتری را می‌تواند تحت پوشش قرار دهد و تأثیرگذاری آن را بهتر خواهیم دید.
 
معاون قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح ملی حفظ از جمله طرح‌های موفقی است که آغاز شده نسبت به ورود رسانه‌ها برای اطلاع رسانی هر چه بیشتر و گسترده‌تر این طرح تأکید کرد.
 
انتهای پیام
captcha