حقوق شهروندی در برخورد با متهمان رعایت شود
کد خبر: 3789714
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

حقوق شهروندی در برخورد با متهمان رعایت شود

گروه اجتماعی ــ رئیس دادگستری شهرستان خاتم بر ضرورت توجه به اصل برائت و رعایت حقوق شهروندی در برخورد نیروی انتظامی با متهمان تأکید کرد‌.

حقوق شهروندی در برخورد با متهمان رعایت شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدمهدی مدرس‌زاده، رئیس دادگستری خاتم 24 بهمن در دیدار با سرهنگ منصوری، فرمانده انتظامی شهرستان خاتم، در مورد تسریع در جلب متهمان اظهار کرد: لازم است احکام جلب دادگستری در اسرع وقت انجام شود تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.
وی بر تعامل نیروی انتظامی و دادگستری نیز تأکید کرد و گفت: خدمت به مردم و ایجاد امنیت، آسایش و آرامش برای آحاد جامعه هدف مقدسی است که باید برای آن تلاش نماییم.
این مقام قضایی افزود: کمبود نیرو در واحد نیروی انتظامی مورد توجه دستگاه قضایی است و از این رو باید با تلاش و همت مضاعف کمبود نیروهای انسانی را جبران نمود.
علی‌اکبر واعظ، دادستان عمومی و انقلاب خاتم نیز در این جلسه، هدف از جلسات آموزش نیروی انتظامی را ارتقاء کیفیت کار ضابطین و حمایت از حقوق مردم عنوان نمود و گفت: یکی از این مهمترین سرفصل‌های آموزشی، آموزش های مرتبط با پیشگیری از وقوع جرم است.
واعظ افزود: تلاش در جهت صلح و سازش بین طرفین پرونده همراه با حفظ موازین حقوقی و همچنین رعایت حقوق شهروندی در هنگام انجام وظایف قانونی از مهمترین اولویت های نیروی انتظامی باشد.
وی ارائه گزارشات راجع به تعزیرات به دادستان را خواستار شد و بیان کرد: با هدف نظارت و کنترل بازار و جلوگیری از هرگونه سودجویی و فرصت‌طلبی گزارشات تعزیرات به دادستان ارائه شود.
این مقام قضایی، رعایت قانون هنگام تیراندازی و عدم انجام آن تا حد امکان در سطح شهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: انجام شرح وظایف محوله بر مبنای قانون بهترین راهکار در جهت پیشگیری از هرگونه مشکل است.
وی در پایان بر آماده به کار بودن پلیس‌های تخصصی در مواقع ضروری تأکید کرد.

انتهای پیام

captcha