پاسداران استمرار نظام را با خون خود مهر کرده‌اند/ شهادت پیروزی محسوب می‌شود
کد خبر: 3790294
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
آیت‌الله دژکام:

پاسداران استمرار نظام را با خون خود مهر کرده‌اند/ شهادت پیروزی محسوب می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس ضمن محکومیت جنایت تروریستی در سیستان و بلوچستان تأکید کرد که سپاه در این سال‌ها نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده و در چهل سالگی انقلاب نیز پایداری و استمرار نظام اسلامی را با خون خود مهر کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 26 بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به شهادت جمعی از پاسداران مرزبان جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر و ضمن قدردانی از تلاش‌های چهل‌ساله سپاه پاسداران در حفاظت از انقلاب، گفت: طی این چهل سال آنان شهید دادند که انقلاب مانده و حفظ شده است.
وی، تلاش تمام نیروهای نظامی و انتظامی در این راستا را ارزشمند و مهم توصیف کرد و افزود: سپاه در این سال‌ها نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده و در چهل‌سالگی انقلاب نیز پایداری و استمرار نظام اسلامی را با خون خود مهر کرده‌اند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با تصریح اینکه خون این شهدا نشان داد که انقلاب می‌ماند و گام‌های بعدی را محکم‌تر برمی‌دارد، گفت: به واسطه اینکه نسل جوان باید ادامه‌دهنده این مسیر باشند، منطق شهدا و شهادت را بیان می‌کنم؛ باید بدانیم که از نگاه شهید، شهادت سعادت است، اما تاسف و دریغ ما از شهید شدن شهدا، به دلیل محروم ماندن از خدمات آنان است.

شهادت پیروزی محسوب می‌شود
آیت‌الله دژکام با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص شهادت جمعی از پاسداران در حمله تروریستی کوردلان، گفت: ایشان هم در پیامشان هم تبریک و هم تسلیت گفتند؛ شهادت برای شهید تبریک دارد، شهادت پیروزی محسوب می‌شود، همین منطق بود که در تمام این سال‌ها مقابل دشمن ما را حفظ کرد، اگر در زمان وقوع شهادت احساس کنیم ضرر کرده‌ایم، این با منطق شهدا جور نیست.
وی بیان کرد: امروز هم تمام کسانی که در مرزها و دیگر نقاط حافظ این نظام هستند، مردان همان صحنه‌ای به‌شمار می‌روند که خرمشهر آزاد شد، ما بر همان عهدی که با خدا، رسول خدا، امام و رهبری بسته‌ایم، پایبندیم و تا آخر بر عهد خود ایستاده‌ایم.

لزوم رسیدگی به مقصران حادثه تروریستی
امام جمعه شیراز همچنین اضافه کرد: قطعا این حوادث از نگاه‌های مختلفی دیده می‌شود، زمانی از نگاه شهید می‌گوییم سعادت است اما از نگاه مدیریتی باید بررسی شود که اگر کسی قصوری داشته، رسیدگی شود.
آیت‌الله دژکام در ادامه با اشاره به بریدن سر یک کودک شیعه به جرم شیعه بودن در مدینه‌النبی و جلوی چشم مادرش، گفت: ما به درگاه خداوند متعال به واسطه مظلومیت شیعیان اهل بیت(ع)، شکایت می‌کنیم.

سر بریدن کودک شیعه در هیچ منطقی پذیرفتنی نیست
وی با تصریح اینکه چنین جنایتی در هیچ منطقی پذیرفتنی نیست، ادامه داد: هرچه آل سعود بخواهد پرده بر این رسوایی بپوشاند، باید بداند روسیاهی و ننگ تبلغ علیه اهل بیت(ع) برای او تا قیامت می‌ماند.
نماینده ولی فقیه در فارس همچنین با اشاره به پیام ارزشمند مقام معظم رهبری در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی، لزوم دقت تمام افراد جامعه خصوصا جوانان، نخبگان، اهل اندیشه و نظر به هفت سر فصل قید شده در بیانات معظم‌له را یادآور شد.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه این پیام راهبرد یک حرکت چهل ساله محسوب می‌شود، گفت: باید در مورد تک تک آن‌ها فکر کرد؛ نباید تنها به طرح مطالبه اکتفا کنیم، ارائه راهبرد کار رهبر است، من و شما باید هر یک در حد توان خود، به عملیاتی کردن راهبردها بیندیشم و در آن مسیر تلاش کنیم.

شکوه سیاسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن
وی در ادامه سخنان خود از خلق حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرد و آن را اوج شکوه سیاسی و بصیرت سیاسی ملت دانست و گفت: این حرکت موجب شد تا دشمنانی که دل بسته‌اند در گوشه‌ای از این کشور، کم و زیادی حادث شود و آن را در بوق کنند، ناکام بمانند.
امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه با دقت راهپیمایی شیراز را زیر نظر داشته و حتی یک شعار تفرقه افکنانه را شاهد نبوده است، گفت: این نشان‌دهنده اوج بصیرت و بلوغ یک ملت است؛ شما مردم به‌خوبی مصلحت جامعه و کشور را می‌شناسید و احساساتی نمی‌شوید.
آیت‌الله دژکام گفت: اینکه یک ملت در اوج انقلابی‌گری، احساساتی و ابن‌الوقت نباشد و حساب و کتاب بداند و دقیق عمل کند، نشان از عظمت و بصیرت آن ملت دارد.
انتهای پیام

captcha