شیراز نباید كارتن‌خواب داشته باشد/ لزوم كاهش ترافیك محوطه دروازه قرآن
کد خبر: 3790923
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

شیراز نباید كارتن‌خواب داشته باشد/ لزوم كاهش ترافیك محوطه دروازه قرآن

گروه اجتماعی ــ فرماندار شیراز با تأكید بر اینكه زیبنده این كلان‌شهر نیست كه كارتن‌خواب داشته باشد، گفت: وجود كارتن‌خواب‌ها نه به لحاظ انسانی و نه سیما و منظر شهری زیبنده كلان‌شهر شیراز نیست.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدرضا امیری، فرماندار شیراز، امروز، ٢٨ بهمن‌ماه در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی این كلان‌شهر با بیان اینكه زیبنده شیراز نیست كه كارتن خواب داشته باشد و نیاز به وجود کمیته راه‌اندازی تشكل‌های غیردولتی داریم تا با هم‌افزایی بتوان این موضوع را ساماندهی کرد، گفت: وجود كارتن خواب‌ها نه به لحاظ انسانی و نه سیما و منظر شهری زیبنده كلان‌شهر شیراز نیست.
وی با تأکید بر اینکه تابلو ستاد هماهنگی خدمات سفر در سطح شهر تنها در قالب یك تابلو به معرض دید مسافران و گردشگران قرار داده شود، تأکید کرد که تعلل و كم‌توجهی در برنامه‌ریزی‌های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی پذیرفته شده نیست
امیری با بیان اینكه برنامه‌ریزی‌های خوبی در این ستاد برای ایام نوروز ٩٨ شكل گرفته است، افزود: فارس و كلانشهر در كشور به‌دلیل وجود مناظر طبیعی و مفاخر ادبی و تاریخی، هر ساله یكی از مقاصد اصلی گردشگری داخلی و خارجی محسوب می‌شود.
فرماندار شیراز ادامه داد: با توجه به نوسانات ارزی، استقبال و ورود گردشگران خارجی به این كلان‌شهر كمتر شده است اما در عین حال با توجه به نزول رحمت الهی در سراسر فارس، پیش‌بینی می‌شود بیش از گذشته شاهد حضور مسافران و گردشگران داخلی باشیم به همین دلیل ضرورت دارد كه برنامه‌ریزی ویژه‌ای در حوزه ستاد تسهیلات سفر انجام شود.
امیری بیان كرد: ستاد سفرهای شهرستان شیراز طی سال‌های گذشته رتبه برتر را كسب كرده که در این راستا انتظار می‌رود خدمات مطلوب‌تری نسبت به سال‌های پیش ارائه کند.
وی همچنین خواستار رفع نقاط ضعف ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با استفاده از تجارب گذشته شد و گفت: این کلانشهر چشم كشور در گردشگری است.
امیری همچنین به حجم ترافیك ورودی شیراز در دروازه قرآن اشاره و بیان کرد: باید در زمان پیک مسافر بخشی از ترافیک این ناحیه به خیابان‌های اطراف منتهی شود.
فرماندار شیراز یادآور شد: اگر نانوایی برای کشیک در ایام نوروز اعلام آمادگی کند اما در زمان نیاز واحد خود را تعطیل کند با برخورد جدی مواجه خواهد شد.
انتهای پیام

captcha