اختتامیه سوگواره عاشورایی دانشجویان در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3791092
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

اختتامیه سوگواره عاشورایی دانشجویان در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ اختتامیه چهارمین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان، سه‌شنبه، ۳۰ بهمن‌ماه در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

اختتامیه سوگواره عاشورایی دانشجویان در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، اختتامیه چهارمین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان، روز سه‌شنبه، 30 بهمن‌ماه، ساعت 15:30 در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.
این سوگواره ملی از 10 مردادماه امسال فعالیت خود را آغاز کرد و مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار در این سوگواره تا 13 مهرماه امسال ادامه داشت.
«سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان» با هدف ترویج و هم‌افزایی فرهنگ عاشورایی، اشاعه ساختار ذهنی و عملکردی امام حسین(ع) در جامعه و تعمیق استعدادها و ظرفیت‌های استان و نیز پرورش افرادی که توانایی تاثیرگذاری در این وادی را داشته باشند تدوین شده است؛ از سوی دیگر هدف اصلی برگزاری این سوگواره، نهادینه کردن، انتقال پیام بصیرتی و سبک زندگی امام حسین(ع) است.
این سوگواره ملی که دبیرخانه دائمی آن به‌واسطه اشتهار زنجان به «پایتخت شور و شعور حسینی» به جهاددانشگاهی زنجان سپرده شده است، تلاش می‌کند تا از طریق تشویق دانشجویان به تفکر و خلق آثار فاخر در بخش‌های مختلف در جهت تعمیق باورهای دینی و مذهبی در میان نسل آینده‌ساز کشور، گامی هر چند کوچک در این زمینه بردارد.
در این دوره از سوگواره عاشورایی بعد از اتمام مهلت ارسال آثار به دبیرخانه، در بخش عکس 2380 اثر، در بخش شعر 1070 اثر، در بخش قطعه‌های تصویری 127 اثر و در بخش قطعه‌های ادبی نیز 265 اثر و در مجموع 3842 اثر به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد.
داوران این دوره از سوگواره در بخش شعر شامل محمدرضا سنگری، مصطفی علیپور و قربان ولیئی بودند و در بخش عکس نیز کیارنگ علایی، ساسان مویدی و طه تبیانی آثار وارده را داوری کردند. همچنین داوران بخش فایل‌های تصویری علیرضا قربانی، مرتضی غرقی و فرشاد اکتسابی بودند و در بخش قطعه ادبی (نثر و دل‌نوشته) نیز داوری به عهده محمد‌کاظم مزینانی، بهداد بیرانوند و علی‌محمد بیانی بود.
انتهای پیام
captcha