لزوم دفاع همه‌جانبه از نقش ارزنده روحانیت در پیروزی انقلاب و تحکیم بنیان نظام
کد خبر: 3792175
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
سردار آسودی تبیین کرد؛

لزوم دفاع همه‌جانبه از نقش ارزنده روحانیت در پیروزی انقلاب و تحکیم بنیان نظام

گروه سیاست و اقتصاد - مشاور عالی فرهنگی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: هجمه دشمنان به روحانیت بسیار زیاد است و همگی ما وظیفه داریم از نقش ارزنده روحانیت در پیروزی انقلاب و تحکیم بنیان نظام دفاع کنیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محمد‌علی آسودی مشاور عالی فرهنگی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، امروز دوم اسفند در همایش روحانیون و طلاب ایثارگر که در اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی برگزار شد گفت: هجمه دشمنان به روحانیت بسیار زیاد است و همگی ما وظیفه داریم از نقش ارزنده روحانیت در پیروزی انقلاب و تحکیم بنیان نظام دفاع کنیم.
وی با طرح سوال با این مضمون که نقش و کارکرد مراجع، علما، روحانیون و طلاب در انقلاب و دفاع مقدس چیست؟ اظهار داشت: صحبت در این خصوص بسیار زمان‌بر و دارای ابعاد بسیار فراوانی است که باید مورد تحقیق و واکاوی قرار گیرد‌.
سردار آسودی فرماندهی علما و جامعه روحانیت در ۸ سال رشادت و ایثار دفاع مقدس را بی‌نظیر خواند و تصریح کرد: ۸ سال جنگ فقط جنگ بین ایران و عراق نبود، جنگ تحمیلی بین‌المللی و مبارزه با استکبار جهانی بود که توسط عراق و رژیم بعث عراق انجام شد چراکه در این جنگ ۴۷ کشور مشارکت داشتند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه امام راحل در اولین روزهای جنگ با بیان این عبارت که دزدی آمده سنگی انداخته و رفته به رزمندگان روحیه بخشیدند، افزود: امام(ره) سیلی محکمی را زد و به گوش عراق و آمریکا اصابت کرد. در این دوران روحانیت به معنای واقعی کلمه در کنار مردم از کیان انقلاب و مرزهای میهن دفاع کردند، در دوران دفاع مقدس تک تیرانداز‌های بسیار زبردستی از روحانیون بین رزمندگان وجود داشت، آنان بیسیم‌چی‌های قوی و آرپیچی‌زن‌های خوبی بودند.
آسودی اضافه کرد: نقش و کارکرد علما و طلاب در حوزه فرماندهی جنگ باید در قالب کار تحقیقاتی با ارائه فیلم و عکس مستند‌سازی و معرفی شود، طلاب وظیفه هدایت و راهبری و پشتیبانی مجموعه عقیدتی و تبلیغات را نیز برعهده داشتند.
وی ادامه‌ داد: علما در ایجاد، حفظ و ارتقای معنویت به عنوان یکی از مؤلفه‌های مقاومت و ایستادگی حضور فعال داشتند، مؤلفه معنویت مؤلفه قدرت بود و با این شاخصه در برابر دشمنان ایستادگی کردند.
سردارآسودی اضافه کرد: ‌علما و روحانیان از دیرباز در کنار مردم ایران بوده و از آغاز نهضت انقلاب اسلامی تا‌‌کنون این ارتباط دوسویه به اوج خود رسیده است. در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس هم جامعه روحانیت دوشادوش آحاد جامعه برای پیروزی انقلاب و رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی حضور داشتند و تعداد زیادی از این قشر در راه آرمان‌های انقلاب به شهادت رسیدند.
مشاور عالی فرهنگی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: ارتباط هر چه بیشتر روحانیان با آحاد جامعه به خصوص نسل جوان، جامعه را در مسیر معنویت و تقوا هدایت می‌کند و دشمن برای این اتفاق مبارک و مهم برنامه‌ریزی کرده است.
وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب از فناوری‌های جدید در راستای تضعیف ارتباط روحانیت با جوانان استفاده می‌کند و روحانیان نیز باید در این شرایط تلاش کنند با آشنایی با پدیده‌های جدید در حوزه مسائل معنوی، فرهنگ اسلامی و اهل بیتی را هر چه بیشتر در جامعه نشر دهند.
سردار آسودی بیان کرد: نقش و کارکرد علما باید در دانشگاه‌ها ارائه شود؛ نقش‌ها مستند و با فیلم و عکس بیان شود. در حوزه نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس باید مکتوب شود تا دشمنانی که علیه روحانیت هجمه می‌آفرینند تو‌دهانی بخورند. جوان امروز با مشاهده کار خوب و قوی به دشمنی دشمنان پی می‌برد. نماز و دعا تنها یکی از کارکردهای روحانیت بود آنان علاوه‌بر این خدمت در عرصه‌های دیگر همچون ایجاد عملیات روانی علیه دشمن و فرماندهی جنگ حضور فعال داشتند.
وی ادامه‌داد: روحانیت در سه محور فرماندهی در حوزه مدیریت، در نقش معنویت‌افزایی ۱۷ محور، در نقش همراهی با فرماندهان ۱۱ محور فعالیت گسترده داشتند. روحانیت در همراهی با فرماندهان بن بست شکن بودند، دستگاه‌های فرهنگی باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و کاربردی افکار عمومی جامعه را به سمت و سوی ارتباط هر چه بیشتر با روحانیت هدایت کنند و مردم را از توطئه‌های دشمنان در این خصوص آگاه کنند.
یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم از کتاب زیارت مجنون در برگیرنده زندگی‌نامه شهید روحانی محمدتقی حیدری رونمایی شد؛ تجلیل از خانواده شهید روحانی سید حسین موسوی و سید محمد موسوی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.
انتهای پیام

captcha