رابطه بین بی‌حیایی و تنزل از انسانیت
کد خبر: 3792807
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲

رابطه بین بی‌حیایی و تنزل از انسانیت

گروه معارف ــ یک کارشناس مذهبی با بیان این‌که یکی‌ از اثرات بی‌حیایی و گناه مسخ شدن است، گفت: کسانی هستند که ظاهرشان تبدیل به حیوان نشده است ولی باطن آن‌ها حیوان است. این‌ها کسانی هستند که به‌خاطر کفر و شرک و گناهان بزرگ و آلودگی‎های فراوان، فقط خصلت‌های حیوانی همچون خور و خواب و شهوات را دارند و از خصلت‌های انسانی خالی هستند.

رابطه بین بی‌حیایی و تنزل از انسانیتحجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی صرفی‎پور، از کارشناسان مذهبی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان این‌که یکی‌از اثرات بی‌حیایی و گناه مسخ شدن است، گفت: کسانی هستند که ظاهرشان تبدیل به حیوان نشده است ولی باطن آن‌ها حیوان است. این‌ها کسانی هستند که به‌خاطر کفر و شرک و گناهان بزرگ و آلودگی‎های فراوان، فقط خصلت‌های حیوانی همچون خور و خواب و شهوات را دارند و از خصلت‌های انسانی خالی هستند.
وی افزود: خداوند سبحان در آیه 12 سوره محمد(ص) با این مضمون «إِنَّ اللَّهَ يُدْخِلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَالَّذِينَ كَفَرُوا يَتَمَتَّعُونَ وَيَأْكُلُونَ كَمَا تَأْكُلُ الْأَنْعَامُ وَالنَّارُ مَثْوًى لَّهُمْ» به پیامبرش می‎فرماید: «خدا كسانى را كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏اند در باغ‌هايى كه از زير [درختان] آنها نهرها روان است درمی‎‏آورد و [حال آن‌كه] كسانى‌كه كافر شده‌‏اند [در ظاهر] بهره می‎‏برند و همان‌گونه كه چارپايان می‎‏خورند و[لى] جايگاه آن‌ها آتش است».

معیاری برای شناخت اولیه افراد مسخ شده وجود ندارد
امام جمعه سابق پلدختر با بیان این‌که معیاری برای شناخت اولیه افراد مسخ شده نیست مگر کسانی‌که دارای قدرت‌های مافوق طبیعی می‎شوند و چشم برزخی یدا می‎کنند، اضافه کرد: علت اصلی مسخ شدن و از انسانیت تنزل نمودن و تبدیل به حیواناتی چون خوک و خرس و میمون و امثال آن شدن، بی‎حیایی که به بی‌دینی و کفر می‎انجامد، است.
این کارشناس مذهبی با بیان این‌که در زمان ما وقتی اخبار بعضی از جنایات و مفاسد را می‎شنویم یا می‎خوانیم متوجه می‎شویم که مسخ از انسانیت هنوز ادامه دارد، گفت: افراد مسخ شده دو نوع هستند، افرادی که مسخ شدن آن‌ها حتمی و فراگیر شده و دیگر نمی‎توانند به انسانیت برگردند همانند افراد عذاب شده در زمان حضرت عیسی و داود(ع) و یا کسانی هستند همانند شمرها، هیتلرها، صدام‌ها، قاتلین حرفه‌ای، شرابخواران حرفه‌ای، زناکاران و هم‌جنس‌بازان و ... که هیچ اثری از انسانیت در آن‌ها باقی نمانده است.
صرفی‌پور ادامه داد: دسته دوم افرادی هستند که با توبه می‎توانند به انسانیت خود برگردند و بوده‌اند افرادی‌که عمری را در گناه و حیوانیت به سر برده‌اند ولی با توبه و بازگشت به رحمت الهی انسان والایی شده‌اند.

محشور شدن برخی انسان‌ها در قیامت به شکل حیوان
وی با بیان این‌که در قیامت عده‌ای از انسان‌ها به‌صورت حیوان محشور می‎شوند، عده‌ای در صحرای محشر به‌صورت حیوان ظاهر می‎شوند و عده‌ای در جهنم به‌صورت حیوان هستند، گفت: در روایت است: شخصی از رسول خدا(ص) درباره آیه «فَتَأتون اَفواجاً؛ فوج فوج می‎آیید»، سؤال کرد؟ حضرت گریست و فرمود: سؤال مهمی کردی! در قیامت، عده‌ای از مردم، به صورت‌های مختلف، محشور می‎شوند.ازجمله؛ شایعه‌سازان به صورت میمون، حرام‌خواران به‌صورت خوک».(بحارالانوار 7/89)
این کارشناس مذهبی اظهارکرد: پیامبراکرم(ص) در سفر معراج در جهنم افرادی را که عذاب می‎شدند دید ازجمله: شخصی را دیدم که سرش مثل خوک و بدنش مثل الاغ بود! جبرئیل گفت: این شخص سخن‌چینی می‎کرده است.شخصی را دیدم که صورتش مثل سگ بود و اتش بر او وارد می‎کردند! جبرئیل گفت: او خواننده و حسود بوده است».(زندگانی پیامبر اسلام)
وی افزود: امام علی(ع) فرموده است: «در آخرالزمان که نزدیک قیامت و بدترین زمان‌هاست، زنانی پیدا بشوند که خیابان‌گرد، از دین بیگانه، دنباله‌رو فتنه‌ها و هوس‌ها و پرو شهوات و شتابان به‌سوی لذت‌ها و حلال‌کننده حرام‌ها باشند! اینان به دوزخ گرفتار ابدی شوند».(مکارم الاخلاق، ص 508) و نیز فرمود: «کسی‎که لباسش حیا باشد، مردم عیوبش را نمی‌بینند».(نهج‌البلاغه، ص 508)
انتهای پیام

captcha