خلاقیت و تولید فکر؛ گامی در راستای حل مشکلات اقتصادی
کد خبر: 3793846
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

خلاقیت و تولید فکر؛ گامی در راستای حل مشکلات اقتصادی

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان این‌که کارآفرینی می‌تواند موتور محرکه توسعه استان باشد، اظهار کرد: یکی‌ از نیازهای اساسی ما با توجه به شرایط موجود اقتصادی و تحریم‌ها این است که خلاقیت و تولید فکر داشته باشیم.

خلاقیت و تولید فکر؛ گامی در راستای حل مشکلات اقتصادیبه گزارش ایکنا از لرستان، بهزاد منصوری، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، امروز، هشتم اسفندماه در مراسم افتتاح نمایشگاه کارآفرینان نوجوان استان لرستان با اشاره به نقش کارآفرینی در مباحث اشتغال و توسعه‌ای، اظهار کرد: کارآفرینی موتور محرکه تقویت فکر و تغییرات در بخش اقتصادی برای مولد اقتصاد است.
وی با بیان این‌که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ورود به مقوله کارآفرینی انگیزه لازم را دارد، اضافه کرد: این مسیری که دانش‌آموزان و والدینشان انتخاب کردند آگاهانه، هوشمندانه و خلاقانه است و این در آینده و سرنوشت دانش‌آموزان مؤثر خواهد بود.
منصوری افزود: یکی‌ از نیازهای اساسی ما با توجه به شرایط موجود اقتصادی و تحریم‌ها این است که خلاقیت و تولید فکر داشته باشیم.
وی یادآور شد: کارآفرینی از جمله مباحثی است که مغفول مانده درحالی‌که چنان‌چه مناسب اجرایی شود اثرات خوبی در حوزه‌های مختلف به‌دنبال داشته و می‌تواند موتور محرکه توسعه استان باشد.
منصوری با بیان این‌که کارآفرینی بخش فوق‌العاده جامعه و متشکل از همه حوزه‌هاست، و این‌که باید از ظرفیت علمی و فکری که یک فرد کارآفرین در نظام اجرایی و اقتصادی می‌تواند داشته باشد بهره ببریم، گفت: کارآفرینی زمینه‌ای است برای تغییرات اساسی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی. باید در راستای کارآفرینی الگوسازی و فرهنگ‌سازی شود و چارچوب ایجاد کنیم.
وی با تأکید بر این‌که باید از تولید فکر حمایت کنیم و با کارآفرینی می‌توان تغییراتی در حوزه‌های فردی و اجتماعی ایجاد کرد، اضافه کرد: باید مجموعه علمی و اجرایی که توسط کارآفرینان ایجاد شده را توسعه دهیم و این بر سرعت و تسهیل کارآفرینی در نظام اجرایی موثر است.

انتهای پیام

captcha