جنجال بر سر فروش لباس ورزشی پوشیده در فرانسه
کد خبر: 3794269
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

جنجال بر سر فروش لباس ورزشی پوشیده در فرانسه

گروه بین‌الملل –تصمیم فروش لباس‌های ورزشی پوشیده برای دوندگان زن مسلمان، از سوی یک شرکت معروف فروشنده لباس ورزشی در فرانسه بحث‌برانگیز شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از نیویورک تایمز؛ اعلام تصمیم فروش یک لباس ورزشی پوشیده برای دوندگان زن مسلمان، از سوی یک شرکت معروف عرضه‌کننده لباس ورزشی در فرانسه بحث‌برانگیز شده و بار دیگر طرفداران سکولاریزم و دین را به مباحثه کشانده است.

شرکت دکاتلون (Decathlon)، بزرگترین فروشنده کالاهای ورزشی در اروپا، قصد دارد لباس‌های ورزشی منطبق با اصول اسلامی که سر و گردن را می‌پوشاند بفروشد.

این شرکت، هفته گذشته فروش لباس‌های ورزشی پوشیده را در مراکش آغاز کرد و قصد دارد این کار را در فرانسه نیز انجام دهد. بلافاصله پس از اعلام این تصمیم، موجی از انتقادات از سوی سیاستمداران و رسانه‌ها در فرانسه برانگیخته شد. برخی حتی پیشنهاد تحریم این شرکت را دادند.

آرور برژ (Aurore Bergé)، یکی از سخنگویان حزب جمهوری‌خواه، که حزب امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه است می‌گوید: من به عنوان یک شهروند و یک زن تصمیم گررفتم که دیگر از برندی که ارزش‌های ما را زیر پا می‌گذارد خرید نکنم.

اما این شرکت اعلام کرد که هدفش از فروش این لباس‌ها، فراگیر کردن ورزش است و اینکه زنان مسلمان اغلب با لباس‌های پوشیده نامناسب برای ورزش، اقدام به دویدن می‌کنند.

این شرکت در بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد: هدف ما ساده است؛ هدف این است که بدون قضاوت، لباس مناسب در اختیار آنها بگذاریم.

پیش از این شرکت آمریکایی نایکی (Nike) نیز برای دوندگان مسلمان در فرانسه لباس‌های پوشیده عرضه می‌کرده است اما با این موج از انتقادات مواجه نشده بود؛ برخی می‌گویند علت این امر ممکن است این باشد که این شرکت، فرانسوی نیست.

برخی از سیاستمداران از این شرکت دفاع کرده‌اند. اورلین تاشه (Aurélien Taché) یکی از نمایندگان مجلس از حزب مکرون می‌گوید: فرانسه با سختگیری نکردن در مورد حجاب و اسلام، جای بهتری می‌شود.  
 
انتهای پیام
captcha