گزارش سازمان ملل از نیازهای انسانی سوریه
کد خبر: 3794469
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

گزارش سازمان ملل از نیازهای انسانی سوریه

گروه بین‌الملل ـ سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی درباره نیازهای انسانی سوریه اعلام کرد: در حال حاضر دو میلیون کودک دختر و پسر سوری از تحصیل محروم هستند و 80 درصد مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ استفان دوگاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در این باره گفت: این گزارش با هدف تأکید بر این نکته منتشرشده که بحران برای میلیون‎ها شهروند سوری که هشت سال را در جنگ گذرانده‌اند، همچنان ادامه دارد.

دوگاریک در ادامه افزود: سازمان ملل متحد و شرکای آن خواستار ادامه ارسال کمک‎های حیاتی برای ادامه زندگی به بیش از یازده میلیون نیازمند سوری هستند، اگرچه این تعداد در سال 2018 میلادی به صورت نسبی کاهش یافته است.
 
براساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد، بیش از یازده میلیون نفر در سوریه برای ادامه حیات خود نیازمند کمک‎هایی همچون غذا، سرپناه، آب، سرویس‌های بهداشتی، بهداشت، سرپناه و مراقبت‌های پزشکی هستند.

در ادامه این گزارش با بیان این که حدود یک میلیون و 400 هزار آواره به شهرهای خود بازگشته‌اند، آمده؛ کوچ و جابجایی همچنان یکی از نمادهای این بحران است به گونه‌ای که تعداد آوارگان داخلی به 6.2 میلیون نفر می‌رسد.

انتهای پیام

captcha