استقبال از شهدای گمنام در پلیس راه خرم‌آباد
کد خبر: 3795678
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳
۱۸ اسفند انجام می‎شود؛

استقبال از شهدای گمنام در پلیس راه خرم‌آباد

گروه اجتماعی ــ پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس عصر شنبه، هجدهم اسفند در پلیس راه کمالوند خرم‎آباد مورد استقبال مردم ‌قرار می‌گیرند و مراسم تشییع این دو شهید روز یک‌شنبه، نوزدهم اسفند از ابتدای خیابان شورای خرم‌آباد به‌سمت دانشگاه علوم پزشکی پردیس کمالوند برگزار می‎‏شود.

یحجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از تشییع جنازه دو شهید گمنام اوایل هفته آینده در شهر خرم‌آباد خبر داد و گفت: یکی‌ از این شهدا که در عملیات «والفجر 8»، در جزیره «بوارین» به شهادت رسیده 25 ساله بوده و در سال 1364 مفقود شده و دیگر شهید که در سن 21 سالگی در سال 61 در عملیات «محرم» که در منطقه «شرهانی» به وقوع پیوست، مفقود شده است.
وی با بیان این‌که خون هر شهید مایه حیات و ماندگاری و بقای نظام انقلاب اسلامی است، از شهدا به‌عنوان افرادی با منطق زیبا و عقلانی، هوشمند، اسلام‌شناس، امام‌شناس و آگاه نسبت به زمان یاد کرد و افزود: شهدا می‌دانستند چگونه باید از فرصت‌هایی که خداوند برای خدمت کردن در اختیار آن‌ها گذاشته جهت رسیدن به اهداف والایشان استفاده کنند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که اگر شهدا نبودند مطمئناً امروز این توفیقات و این موفقیت را نداشتیم، تصریح کرد: ابرقدرت مطرح شدن جمهوری اسلامی ایران در دنیا، مرهون خون پاک شهدای ارزشمندی است که از همه چیز خود گذشتند تا ایران اسلامی با اقتدار و عزت مسیر خود را طی کند.
ناصرپور ادامه داد: شهدای گمنام به‌لحاظ اینکه برای مردم شناخته شده نیستند و خانواد‌ه‌هایشان از آن‌ها بی‌خبرند، توجه و الطاف خاص خداوند شامل حال‌شان است.
وی عنوان کرد: کسانی مأموریت‌های الهی را به‌خوبی به سر می‌برند که در گمنامی به سر ببرند و چه گمنامی زیباتر از آن‌که شهادت همراهش باشد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با استناد به فرمایش امام علی(ع) که فرموده است: «کسانی‌که کارهای خدا را بر روی زمین انجام می‌دهند، خدا از آن‌ها راضی است و آن‌ها هم از خدا راضی هستند»، گفت: خداوند متعال راجع‌ به این‌گونه افراد در قرآن‌کریم فرموده است: «تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَ لَا فَسَادًا وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ»، زیرا آن‌ها به‌دنبال برتری و شهرت و آوازه نیستند و گمنام هستند.
ناصرپور اضافه کرد: چه مرتبه زیبایی که یک نفری رفته در راه خدا جهاد کرد و جان خودش را در راه خدا داد و با احترام تشییع و به خاک سپرده می‌شود، ولی هویتش نامعلوم است.
وی با ذکر این مطلب که همه شهدا به‌ویژه شهدای گمنام در نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای دارند، افزود: بسیارند افرادی که در کنار قبر شهدای گمنام برای رفع مشکلات و گرفتاری‌هایشان دعا کرده و به مراد و آرزوی خود رسیده‌اند و دعایشان مستجاب شده است و چه معجزه‌هایی در محل به خاک سپردن شهدای گمنام به‌وقوع پیوسته که نشان از عظمت این عزیزان در نزد خداوند متعال دارد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان متذکر شد: خدا را شاکریم که در روز 19 اسفند هم‌زمان با شهادت امام هادی(ع) در دانشگاه علوم پزشکی کمالوند این افتخار نصیب ما شده که دو گُل پرپر شده، دو شقایق گلگون سال‌ها پس‌از شهادت‌شان می‌آیند و با حضور گسترده مردم شهیدپرور لرستان به خاک سپرده می‌شوند.
یادآور می‏‌شود، پیکر مطهر این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس عصر روز شنبه، هجدهم اسفندماه جاری در محل پلیس راه کمالوند مورد استقبال مردم شهید‌پرور و قدرشناس خرم‌آباد قرار می‌گیرند و مراسم تشییع روز یک‌شنبه، نوزدهم اسفندماه از ابتدای خیابان شورای خرم‌آباد به‌سمت دانشگاه علوم پزشکی پردیس کمالوند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha