مخالفت اوقاف قدس با حکم دادگاه اسرائیل درباره باب‌الرحمه
کد خبر: 3795770
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

مخالفت اوقاف قدس با حکم دادگاه اسرائیل درباره باب‌الرحمه

شورای اوقاف اسلامی قدس که مسؤولیت مدیریت مسجدالاقصی را بر عهده دارد، اعلام کرد که هرگز به حکم دادگاه اسرائیلی برای تعطیلی باب الرحمه، یکی از درب‌های مسجد الاقصی عمل نخواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از ایسنا؛ شیخ عبد العظیم سلهب، رئیس شورای اوقاف اسلامی قدس پس از نشست فوق‌العاده این شورا اظهار کرد: شورا دادگاه‌های اسرائیل و احکام آنها را به رسمیت نمی‌شناسد.

سلهب در واکنش به اینکه دادگاهی اسرائیلی مهلتی یک هفته‌ای به شورای اوقاف اسلامی برای پاسخ به درخواست دادستان کل جهت تعطیلی دوباره مصلی باب الرحمه در سمت شرق مسجدالاقصی داده بود، گفت: هیچ قانون ارضی بر مسجدالاقصی اجرا نمی‌شود و آن مسجدی با حکم الهی است.

رئیس شورای اوقاف اسلامی قدس تاکید کرد: مصلی باب الرحمه همانند هر بخش دیگری از مسجدالاقصی به روی نمازگزاران باز خواهد ماند و ما متولیان مسجدالاقصی هستیم.

وی با اشاره به اینکه مصلای باب الرحمه به بازسازی نیاز دارد، از نیروهای پلیس اسرائیل خواست مانع از ورود مصالح ساختمانی و تجهیزات لازم برای بازسازی نشوند.

پلیس اسرائیل باب الرحمه را در سال ۲۰۰۳ بست، اما ساکنان شهر قدس در ماه گذشته میلادی توانستند در درگیری‌ها و تنش‌هایی آن را بازگشایی کنند.

مسؤولان اسرائیلی در دو هفته گذشته حدود ۱۳۰ فلسطینی که بیشتر آنها از چهره‌های مسلمان این شهر هستند را در شهر قدس بازداشت و ورود بیش از ۶۰ نفر به صحن مسجد الاقصی را به صورت موقت ممنوع کردند.

انتهای پیام

captcha