تقویت روحیه خودباوری؛ اولین ثمره توکل
کد خبر: 3796085
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۶
در تفسیر سوره احزاب مطرح شد:

تقویت روحیه خودباوری؛ اولین ثمره توکل

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان توکل را چشم امید برکندن از غیر خدا دانست و اظهار کرد: تقویت روحیه خودباوری، استقامت و ایستادگی در کارها و آرامش قلبی از ثمرات توکل بر خداست.

تقویت روحیه خودباوری؛ اولین ثمره توکلبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد شامگاه پنج‌شنبه، شانزدهم اسفند در جلسه هفتگی تفسیر قرآن در جمع کارکنان کمیته امداد لرستان به نکات تفسیری آیه سوم سوره احزاب با مضمون «وَ تَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَ كَفى‌ بِاللَّهِ وَكِيلًا» اشاره و اظهار کرد: کمترین درجه توکل نترسیدن از غیرخداست.
وی با ذکر این مطلب که انسان فقط باید ازخدا بترسد، تصریح کرد: خدا متوکلان را دوست دارد و انسان مؤمن به‌دنبال رضایت خداست.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که توکل به‌معنای چشم امید برکندن از غیر خداست، تصریح کرد: امروز در شرایط جامعه ما به توکل بر خدا نیاز داریم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر این‌که ائتلاف آمریکا با برخی کشورهای مرتجع غرب یا ائتلاف آمریکا با اروپا دست به دست هم دادند تا ایران را از بین ببرند، اظهارکرد: ما باید به قدرت لایزال الهی توکل کنیم.
این مفسر قرآن‌کریم با ذکر این مطلب که خداوند مولا و حافظ و نگهبان ماست، افزود: توکل واگذار کردن کار به خداست.

آثار توکل
وی با طرح این سؤال که ثمره و نتیجه توکل بر خداوند چیست، یادآور شد: اولین ثمره توکل تقویت روحیه خودباوری است وقتی انسان به خدا توکل کرد در خود احساس قدرت می‌کند.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که ایرانیان از نظر هوش و توانمندی دارای برتری هستند، ادامه داد: دانشمندان هسته‌ای ما بر توکل بر خدا پیروز شدند کمااینکه توکل بر خدا به ما می‌فهماند که ما می‌توانیم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان دومین ثمره توکل را استقامت و ایستادگی در کارها دانست و گفت: ایستادگی امر موفقیت و پیروزی است این در حالی‌است که توکل بر خدا رأفیت درونی انسان را بالا می‌برد.
این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به این‌که توکل موجب آرامش قلبی می‌شود، ادامه داد: توکل بر خداوند به انسان آرامش می‌دهد و سختی‌ها را آسان می‌کند این در حالی‌است که توکل بر خدا را رمز موفقیت و پیروزی انسان در کارها است.

انتهای پیام

captcha