لرستان رکوردار گرانی در کشور شد
کد خبر: 3796171
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

لرستان رکوردار گرانی در کشور شد

گروه اقتصاد ــ بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، استان لرستان با نرخ تورم ۲۷.۹ درصد گران‌ترین استان کشور است.

لرستان رکوردار گرانی در کشور شدبه گزارش ایکنا از لرستان، مرکز آمار ایران گزارش مربوط به نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن‌ماه سال‌جاری را منتشر کرد که در این گزارش استان لرستان با تورم 27.9درصد، رکورددار تورم در کشور است.
همچنین بر اساس این آمار، نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن‌ماه سال‌جاری در 29 استان از 31 استان کشورمان بالای 20 درصد بوده است.
برپایه این آمار نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن‌ماه 97 برای خانوارهای کشور به عدد 23.5 درصد رسیده است که بیشترین آن مربوط به استان لرستان با نرخ تورم 27.9 درصد و کمترین آن مربوط به استان کرمان با نرخ تورم 18.8درصد است.
این اعداد بیانگر آن است که خانوارهای ساکن استان لرستان به‌طور متوسط 4.5 درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان کرمان به‌طور متوسط 4.7 درصد کمتر از میانگین کل کشور برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. بر این اساس، ارزان‌ترین استان برای زندگی استان کرمان و گران‌ترین استان برای زندگی استان لرستان بوده است.
همچنین طبق گزارش مرکز آمار ایران، بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه متعلق به استان کردستان (52.5درصد) و کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان قم (35.3درصد) بوده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیمای لرستان

captcha