طرح «آرامش بهاری» در امامزادگان زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3799305
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

طرح «آرامش بهاری» در امامزادگان زنجان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان خبر داد و گفت: این کار فرهنگی با هدف پاسخ به سئوالات شرعی و معرفت‌افزایی انجام می‌شود.

طرح «آرامش بهاری» در امامزادگان زنجان برگزار می‌شودحجت‌الاسلام جعفر جنتی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: طرح «آرامش بهاری» همه ساله در نوروز به میزبانی امامزادگان و بقاع متبرکه در استان زنجان برگزار می‌شود‌‌.
وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان سید ابراهیم (ع) زنجان، سید ابراهیم (ع) سجاس، بقعه قیدار نبی (ع)، امامزاده یعقوب (ع) صائین قلعه، امامزاده هاشم و عوف (ع) آببر، امامزاده جعفر (ع) طارم، مسجد بین راهی ایجرود و حاج سیران زنجان اجرایی خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای لحظه تحویل سال در بقاع متبرکه برنامه‌ریزی شده است، گفت: تلاوت قرآن، ادعیه، سخنرانی، مسابقات، پذیرایی از زائرین و مسافرین از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.
وی طرح آرامش بهاری را یک جنبش فرهنگی در نوروز خواند و گفت: علاوه بر این خیمه‌های معرفت میز در بقاع متبرکه برپا می‌شود که دارای غرفه‌های کودک و نوجوان، مشاوره خانواده و تبیین تاریخ و اسلام است.
این مسئول همچنین از حضور 20 مبلغ در خیمه‌های معرفت خبر داد و افزود: برنامه‌هایی از جمله مشاوره خانواده، قرآن بخوان جایزه بگیر و ... با حضور مبلغان اجرایی خواهد شد.
جنتی با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته استقبال مردم و گردشگران از برپایی خیمه‌های معرفت مطلوب بوده است، تصریح کرد: در همین راستا ظرفیت‌های لازم در بقاع متبرکه لحاظ شده و زائرسراها در بقاع آماده اجرای طرح آرامش بهاری در تعطیلات نوروزی هستند.
وی هدف از برگزاری طرح آرامش بهاری در عید نوروز را ترویج گردشگری مذهبی و پاسخگویی به سؤالات دینی، مذهبی و انس و الفت با قرآن کریم عنوان کرد و افزود: این برنامه موجب تبدیل بقاع به قطب فرهنگی شده و ظرفیت گردشگری این اماکن متبرکه را افزایش خواهد داد.
انتهای پیام
captcha