تعقیب قانونی مقصران حادثه سیل شیراز/ ۲۰۰ خودرو آسیب دیدند
کد خبر: 3799765
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۲

تعقیب قانونی مقصران حادثه سیل شیراز/ ۲۰۰ خودرو آسیب دیدند

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به وقوع سیل در شیراز گفت: موضوع علل وقوع سیل از سوی دستگاه قضایی کارشناسی خواهد شد و مقصران آن تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایکنا از فارس، علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری فارس شب گذشته، 5 فروردین‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران این استان گفت: بلافاصله بعد از وقوع سیل در شیراز، طبق دستور رئیس قوه قضائیه، دادستان شیراز و مسئولان قضایی برای پیگیری حادثه و کمک برای مدیریت بحران در محل وقوع حادثه حضور یافتند.
وی افزود: موضوع علل وقوع سیل از جانب دستگاه قضایی کارشناسی خواهد شد و مقصران آن تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.
رئیس کل دادگستری فارس ادامه داد: پیگیری‌های دستگاه قضایی درباره حادثه سیل شیراز هم شامل قبل از حادثه، هم حین حادثه و هم بعد از آن خواهد بود و تمام عوامل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
القاصی‌مهر اظهار کرد: برای جبرات خسارت مصدومان و جان‌باختگان و همچنین خسارتی که به اموال آن‌ها وارد شده است، مسئولان بیمه را احضار کرده و تذکرات لازم را برای پرداخت هر چه سریع‌تر خسارات ارائه دادیم.
رئیس کل دادگستری فارس یادآور شد: در بحث پرداخت دیه به جان‌باختگان و مصدومان، ما آن افردی که در وقوع حادثه مقصر بوده است را تحت تعقیب قرار می‌دهیم و آنان را مسئول پرداخت مجازات‌های قانونی قرار خواهیم داد.
وی از مسئولان دولتی خواست تا زمان و وضعیت پرداخت خسارات به خودروها و اموالی که در این حادثه آسیب دیده‌اند را مشخص کنند و ادامه داد: بیش از 200 تا 300 خودرو در این حادثه آسیب دیده‌اند.
القاصی‌مهر با تأکید بر اینکه باید خسارات این خودروها ظرف مدت یک هفته پرداخت شود، گفت: شرکت‌های بیمه موظف هستند بدون تصمیم قضایی و بر اساس کارشناسی‌های انجام شده هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت خسارات اقدام کنند.
رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه در بخش پرداخت دیه دولت می‌تواند مساعدت‌هایی داشته باشد، گفت: درمان مصدومان این حادثه به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
وی با تصریح اینکه هویت 14 نفر از جانباختگان حادثه احراز شده است، گفت: 2 نفر از اهالی کرج، یک نفر آمل، یک اصفهان و مابقی از اهالی استان فارس و شیراز بوده‌اند.
القاصی‌مهر تأکید کرد که باید آمبولانس به صورت رایگان برای انتقال اجساد متوفیان به شهرشان در اختیار بازماندگان قرار گیرد و این کار هم باید هرچه سریع‌تر انجام شده و مشمول تشریفات اداری نشود.
رئیس کل دادگستری فارس همچنین گفت: در استان یک متولی مشخصی برای استراحت خانواده مصدومان و جانباختگان وجود ندارد که به آنجا مراجعه کنند و تمام امور خود را پیگیری کنند.
وی همچنین بر لزوم تسریع در کمک به آسیب‌دیدگان این حادثه تأکید کرد و گفت: زمان کمک‌ها باید مشخص شود و به صورت عملیاتی اجرا شود نه اینکه زمان‌بر باشد.
انتهای پیام

captcha