فعالیت‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌ها نیازمند بازتعریف است
کد خبر: 3800371
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

فعالیت‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌ها نیازمند بازتعریف است

گروه فعالیت های قرآنی - رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: در راستای رفع موانع فعالیت های قرآنی در سطح دانشگاه ها نیازمند بازتعریف در این حوزه هستیم.

فعالیت‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌ها نیازمند بازتعریف استمحمدمهدی بحرالعلوم در گفت و گو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص موانع و مشکلات فعالیت های قرآنی در دانشگاه ها بیان کرد: در سال های اخیر خوشبختانه پیشرفت های چشمگیری در زمینه فعالیت های قرآنی داشته ایم اما موانعی هم در این راستا در سطح دانشگاه ها وجود دارد که باید مرتفع شود.
 
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز در جامعه جوان دیدگاه ها متفاوت است باید فعالیت های قرآنی در سطح دانشگاه ها بازتعریف شود.
 
وی با بیان اینکه در تعاملاتمان ضعیف عمل کرده ایم، افزود: در این راستا باید ضمن همفکری با تعاملات بیشتری ورود کنیم چرا که با تعاملات بیشتر با افراد در جایگاه های تاثیرگذار در حوزه قرآن و عترت موفق تر عمل خواهیم کرد و در یک مسیر قرار گرفته و ضمن همفکری با هم همراه شویم اما مشکلات بودجه ای هم داریم و در بحث بودجه های قرآنی سال 98 با کاهشی که پیدا کرده با مشکل جدی مواجه می شویم. 
 
بحرالعلومی با اشاره به اینکه گره خوردن فعالیت های قرآنی به بودجه های دولتی یک آسیب است ابراز کرد: در واقع همه کارهای کشور گره خورده به بودجه های دولتی و نفت است اما در حوزه فرهنگ باید دولت هم تکالیف خود را انجام دهد هر چند اداره شدن مردمی مراسمات در ایام محرم و صفر یک تجربه خوب است که از این امر نیز باید در راستای توسعه فعالیت های قرآنی نیز استفاده کرد. 
 
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت  در خصوص برنامه های ابتکاری در فعالیت های قرآنی دانشگاه ها اظهار کرد: سخنرانی های انگیزشی در حوزه های قرآنی، کرسی های آزاد اندیشی با موضوعات قرآنی، استفاده از قالب های هنری برای آموزش مفاهیم قرآنی نیز طراحی شده که به تدریج راه اندازی خواهد شد. 
 
وی اضافه کرد: برنامه های تشویقی برای فعالیت در حوزه قرآنی در حد بضاعت وجود دارد اما در حدی است که امتیاز زدگی ایجاد نشود.
 
نقش قرآن در خودباوری دانشجویان 
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت  ادامه داد: اگر قرآن واقعا در باورها و منش و رفتار دانشجویان ما نفوذ کند قطعا همه آنچه که منظور نظر ما از انس با قرآن است اتفاق خواهد افتاد اما اگر به این امر سطحی بنگریم این اتفاق نخواهد افتاد چرا که قرآن باید به لایه های عمیق تری از وجود یک فرد نفوذ کند تا تأثیر لازم را بر اخلاق و منش فرد بگذارد.
 
بحرالعلومی با بیان اینکه باید از فضای مجازی به عنوان یک ابزار در راستای توسعه فعالیت های قرآنی استفاده کرد، گفت: البته برای القای پیام قرآنی کسی که پیام می دهد باید خودش بهره ای از قرآن داشته باشد یعنی قرآن را باور کرده و خود عامل به دستورات این کتاب مقدس باشد که چنین افرادی خود به خود با اعمالشان پیام قرآنی را به دیگران انتقال می دهند.
 
انتهای پیام 
captcha