کمک به هموطنان سیل زده نماد ایثار و همدلی است
کد خبر: 3801026
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴

کمک به هموطنان سیل زده نماد ایثار و همدلی است

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه بندر انزلی با اشاره به کمک پنج و نیم میلیون تومانی اهالی شهرستان بندر انزلی برای کمک به هموطنان سیل‌زده، گفت: حضور آحاد ملت ایران برای کمک به هموطنان سیل زده نماد ایثار و همدلی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سیدعبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندرانزلی امروز، ۱۶ فروردین در خطبه‌های نماز جمعه بندر انزلی با اشاره به اینکه دنیا محلی برای آزمایش و سختی است، اظهار کرد: امام صادق(ع) در دستورالعملی به پیروانشان یک فراز مربوط به این موضوع که دنیا محل آزمایش و سختی برای همه مردم است و آزمایش از قوانین حاکم بر این عالم به شمار می‌رود به شیعیان و پیروانشان می‌فرمایند "خودتان را در برابر مشکلات دنیایی صبور و شکیبا کنید و از ناسپاسی در برابر آزمایشات الهی بپرهیزید".

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه آزمایشات الهی به شکل‌های مختلف است، افزود: اینکه در مصیبت‌ها چگونه صبوری کنیم و از مسیر خدا و ولایت رسول و ائمه خدا منحرف نشویم مهم است، هر چند باید مراقب بود در مواردی که ظرفیت‌ها محدود است نباید از خدا و ائمه روی‌گردان شده و صبوری خود را از دست بدهیم.

شمس‌الدین با تاکید بر اینکه سختی برای همه هست زیرا دنیا محل بلا و آزمایش است، گفت: سیل به عنوان یکی از بلایای طبیعی ممکن است در هر نقطه از زمین رخ دهد لذا در مصیبت طاعت خدا و اولیای الهی را از دست ندهیم هرچند معنای آن این نیست که مسئولان در رسیدگی به امور کوتاهی کنند زیرا عقوبت الهی دارد.

وی با اشاره به کمک پنج و نیم میلیون تومانی اهالی شهرستان بندر انزلی برای کمک به هموطنان سیل‌زده، تاکید کرد: حضور آحاد ملت ایران برای کمک به هموطنان سیل زده نماد ایثار و همدلی است؛ این کمک طی چند روز اخیر جمع‌آوری شده و با حضور مردم نوع‌دوست و انقلابی شهرستان بندر انزلی شاهد تداوم این کمک‌ها خواهیم بود که با همکاری دستگاه‌های مربوطه در محل خود هزینه خواهد شد‌.

امام جمعه بندر انزلی در ادامه با اشاره به فرازی از سخنان مولای متقیان در نهج‌البلاغه، تصریح کرد: حضرت علی (ع) یادآوری می‌کنند و می‌فرمایند "مراقب باشیم که از اهل نفاق نباشیم چرا که اهل نفاق در جامعه اسلامی از پرضررترین اقشار هستند و حتی آسیب آنها از کفار بیشتر است".

وی افزود: شاید مراد حضرت علی(ع) از این حذر دادن علاوه بر هشیاری، مشخص شدن مرز بین مومنین و منافقین است زیرا به تعبیر مقام معظم رهبری اگر این مرز مشخص نباشد، قابل تفکیک نیست چراکه اهل نفاق علاوه بر اینکه گمراه هستند دیگران را هم گمراه می‌کنند.

امام جمعه بندر انزلی در ادامه با گرامیداشت حلول ماه مبارک شعبان، تصریح کرد: در این ماه پربرکت مناسبت‌های روز ولادت امام حسین(ع)، ولادت ابوالفضل العباس(ع)، ولادت امام زین‌العابدین(ع) همچنین ولادت علی اکبر(ع) را داریم که به ترتیب با عناوین روز پاسدار، جانباز و روز جوان نام‌گذاری شده و فرصت مغتنمی برای تبیین ویژگی‌های شخصیت این بزرگواران و قدردانی از آنهایی است که در این زمینه حضور دارند.

وی ضمن گرامیداشت روز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به سالروز شهادت شهید سرتیپ صیاد شیرازی در ۲۱ فروردین سال ۷۸ اشاره کرد و جایگاه بزرگ این نیروی مومن انقلابی را یادآور شد و افزود: ۲۰ فروردین نیز در تقویم کشور با نام روز ملی فناوری هسته‌ای نام‌گذاری شده است.

شمس‌الدین با اشاره به اینکه نیمه شعبان امسال تقارن با ۳۱ فروردین دارد، گفت: ولادت حضرت قائم (عج) و عید مستضعفان جهان یکی دیگر از مناسبت‌های ماه مبارک شعبان است و باید تلاش کنیم با معنویت کسب شده در این ماه به استقبال ماه پر فیض و برکت رمضان برویم.

انتهای پیام

captcha