پاکستان 100 ماهیگیر هندی را آزاد کرد
کد خبر: 3801632
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
به نشانه حسن نیت؛

پاکستان 100 ماهیگیر هندی را آزاد کرد

گروه بین‌الملل ــ پاکستان به نشانه حسن نیت و تلاش برای تنش‌زدایی با دهلی‌نو، 100 ماهیگیر هندی که در کراچی (یکی از شهرهای این کشور) زندانی بودند را آزاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از  ایرنا؛ این اقدام پاکستان در حالی صورت گرفت که در روزهای اخیر تنش‌های مرزی میان نیروهای مرزی پاکستان و هند در امتداد خط کنترل مرزی منطقه تحت مناقشه کشمیر تشدید شده است و وزیر خارجه پاکستان نیز امروز نسبت به حمله نظامی مجدد هند هشدار داد.

بر اساس این گزارش، مقامات دولتی پاکستان اعلام کردند که یک گروه 100 نفره شامل صیادان هندی از زندان «ملیر» در شهر کراچی آزاد شدند و قرار است از طریق مرز زمینی «واگاه» بین هند و پاکستان در شرق ایالت پنجاب به مقامات هندی تحویل داده شوند.

هند و پاکستان به طور مکرر ماهیگیران دو کشور را به دلیل ورود به محدوده آبی بازداشت می‌کنند؛ این موضوع بخش مهمی از مذاکرات دوجانبه دهلی‌نو – اسلام‌آباد است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طی روز گذشته اعلام کرد که این کشور قصد دارد با هدف تنش‌زدایی با همسایه شرقی خود (هند)، 360 ماهیگیر و شهروند زندانی هندی در بازداشتگاه‌های مختلف پاکستان را طی روزهای آینده آزاد کند.

گفتنی است، تنش بین هند و پاکستان در دو ماه اخیر به‌ دنبال حمله انتحاری مرگبار در کشمیر تحت کنترل دولت دهلی‌نو شدت گرفته است؛ در آن حمله چهل نیروی نظامی هند کشته شدند.

این حمله بیشترین تلفات را در کشمیر تحت کنترل هند، طی سی سال گذشته داشته است. دهلی‌نو اعتقاد دارد که گروه موسوم به «جیش محمد» مستقر در خاک پاکستان، مسئول اصلی این حمله تروریستی است؛ ادعایی که اسلام‌آباد آن را رد کرده است.

پس از ماجرای حمله در کشمیر، هند خاک پاکستان را مورد حمله هوایی قرار داد و یک روز پس از آن نیز نیروی هوایی پاکستان در واکنش به نقض حریم هوایی خود، دو جنگنده هند را سرنگون و یک خلبان هندی را اسیر کرد؛ دهلی‌نو نیز همزمان ادعا کرد که نیروی هوایی هند یک فروند جنگنده اف-16 پاکستان را سرنگون کرده است.

انتهای پیام

captcha