بسیج اصناف به چرخه تولید ورود می‌کند
کد خبر: 3801725
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
رونق تولید/2

بسیج اصناف به چرخه تولید ورود می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد ــ مسئول سازمان بسیج اصناف خراسان رضوی با اشاره به راهکارهای تحقق شعار سال جدید از ورود جدی بسیج اصناف به چرخه تولید در سال جاری خبر داد.

بسیج اصناف به چرخه تولید ورود می‌کندمحمدهادی قوی پنجه، مسئول سازمان بسیج اصناف خراسان رضوی‌ در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص اقدامات بسیج در راستای تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری بیان کرد: با توجه به اهمیت تولید داخلی و تاکیدات مقام معظم رهبری، در راستای این امر مهم اقدامات لازم برای تحقق شعار سال در دستور کار این نهاد انقلابی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: خوشبختانه سازمان بسیج اصناف با همفکری و تعامل صددرصدی با اتاق اصناف استان جهت کمک به اصناف و به حداقل رساندن مشکلات و موانع آنان اقدامات موثری را تاکنون انجام داده است.

قوی پنجه اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیج اصناف تشکیل ستاد پشتیبانی مردمی جنگ نرم متشکل از رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: اقداماتی که در این موسسه انجام می‌شود، شامل توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه و توزیع جهیزیه برای نوعروسان بی‌بضاعت و سایر اقدامات فرهنگی است.

مسئول سازمان بسیج اصناف خراسان رضوی گفت: این ستاد به مؤسسه خیریه یاوران انقلاب تبدیل می‌شود و از اهداف مهم آن حرکت در هر عرصه‌ای که مورد نیاز انقلاب است و حتی مباحث امنیتی، اقتصادی و ... در این موسسه در دستور کار قرار دارد.

مجتمع‌های تجاری نیازمند قانون مدون هستند
مسئول سازمان بسیج اصناف خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مجتمع‌های تجاری نیازمند چتر حمایتی و قرار گرفتن در یک قانون مدون هستند، اظهار کرد: قرار است طی اقدامی، مجتمع‌های تجاری را در این چتر حمایتی قرار دهیم.

قوی پنجه ادامه داد: در راستای این هدف از ۱۵ اردیبهشت برنامه‌هایی جهت این هماهنگی در مجتمع‌ها تدارک دیده شده و این اقدام برای اولین مرتبه است که در مشهد اجرایی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج اصناف خراسان رضوی افزود: با این اقدام قرار است هم مباحث مربوط به مجتمع‌ها بچرخد و هم کار‌های انقلابی در آن انجام شود. از طرفی در چندین بازار مثل اطلس، ابریشم و فردوسی پایگاه بسیج ایجاد شده است.

قوی پنجه بیان کرد: بر اساس تدبیر فرماندهی سپاه امام رضا(ع) یک هسته مرکزی پیگیری مشکلات صنفی در اتاق اصناف شکل گرفته و این هسته مرکزی در اتاق اصناف به کمیسیون اقتصادی تبدیل شد و از طرفی هسته‌های فرعی هم در اتحادیه‌ها شکل گرفته است.

حرکت در راستای تحقق گام دوم انقلاب در دستور کار است
وی از ورود جدی بسیج اصناف به چرخه تولید در سال جدید خبر داد و گفت: سابقا ورود بسیج اصناف در حد چرخه توزیع بود که با توجه به شعار سال این امر به سمت تولید پیش خواهد رفت.

قوی پنجه حرکت در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را از جمله برنامه‌های این نهاد در سال جدید برشمرد و عنوان کرد: در این خصوص برنامه‌ریزی لازم صورت خواهد گرفت تا گام‌های موثری جهت تحقق این امر بتوانیم برداریم.

مسئول سازمان بسیج اصناف خراسان رضوی بیان کرد: تخصص در هر صنفی مهم است که در این راستا نیز بسیج اصناف اقداماتی انجام داده است. سال گذشته ۱۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان تحت پوشش طرح یک کاسب یک دانش‌آموز قرار گرفتند و در زمینه کاسب امین، ۵۳۰ واحد صنفی در سطح استان شناسایی شدند که به تناسب ایام مورد تشویق قرار می‌گیرند؛ مثلا در چهل سالگی انقلاب 40 نفر مورد تشویق قرار گرفتند.

تشکیل کارگروه امنیت اقتصادی در استان
قوی پنجه گفت: در راستای رفع مشکلات اصناف با مسئولان استانی جلساتی برگزار شده و کارگروه امنیت اقتصادی را تشکیل دادیم که هر هفته مشکلات بازار در آن مطرح می‌شود.

مسئول بسیج اصناف خراسان رضوی در خصوص دستگاه‌های همکار برای ارتقای اقدامات این نهاد بیان کرد: بسیج اصناف عضو قانونی کمیسیون نظارت است و ارتباط این نهاد صرفاً با اماکن و نیروی انتظامی است و در خصوص تعزیرات باید گفت که ارتباطی با این دستگاه نداریم.

انتهای پیام

captcha