درآمد 175 میلیارد تومانی کمیته امداد تهران در سال 97/ کمک 400 میلیونی به سیل‌زدگان
کد خبر: 3801819
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
مدیرکل کمیته امداد تهران خبر داد:

درآمد 175 میلیارد تومانی کمیته امداد تهران در سال 97/ کمک 400 میلیونی به سیل‌زدگان

گروه جامعه ــ مدیرکل کمیته امداد استان تهران مجموع درآمدهای این نهاد در سال ۹۷ را معادل ۱۷۵ میلیارد تومان دانست که معادل سهم یک میلیون و ۱۶۶ هزار تومانی برای هر مددجو در سال بوده است.

درآمد 175 میلیارد تومانی کمیته امداد تهران در سال 97/ کمک 400 میلیونی به سیل‌زدگانبه گزارش ایکنا؛ حمیدرضا شیران، مدیرکل کمیته امداد استان تهران امروز ۱۹ فروردین‌ماه، با حضور در نشستی خبری به ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد طی سال گذشته و همچنین میزان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده از سوی مردم استان تهران برای سیل‌زدگان استان لرستان پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه میزان خسارات به وجود آمده در مناطق سیل‌زده در حدی است که دولت نیاز به کمک عموم مردم دارد، گفت: همواره خیرین و نیکوکاران در حل بحران‌ها نقش اساسی داشتند و به یاری هموطنان خود شتافتند.  رفع بحران ایجاد شده نیز نیازمند مشارکت و همدلی عموم ایرانیان است.

وی میزان کمک‌های مردمی استان تهران که به دفاتر کمیته امداد این استان اهدا شده است را ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با بخشی از این مبلغ دو هزار تخته فرش در ابعاد دو در سه متر خریداری و برای سیل‌زدگان استان لرستان ارسال می‌شود. همچنین تاکنون هشت کامیون لوازم زندگی، مواد غذایی و آب معدنی ارسال شده است.

شیران همچنین از اعزام تیم‌های مشاوره به مناطق سیل‌زده به منظور درمان آسیب‌های روحی و روانی ایجاد شده در میان مددجویان خبر داد و گفت: تیم‌هایی از معاونت فرهنگی در مناطق سیل‌زده مستقر شده‌اند و به منظور تقویت روحیه سیل‌زدگان نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و توزیع اقلام فرهنگی برای کودکان اقدام می‌کنند.

شیران اولویت اهدای کمک‌های مردمی و خدمات فرهنگی را مرتبط با مددجویان کمیته امداد دانست و تصریح کرد: اولویت با مددجویان است اما اگر میزان کمک‌های مردمی افزون شود، گسترده‌تر از دایره مددجویی عمل می‌کنیم.

وی روش‌های مشارکت مردمی برای یاری‌رسانی به سیل زدگان را شماره‌گیری تلفن ثابت ۷۳۵۵ - ۰۲۱ و درج عدد ۱۷؛ شماره‌گیری کد دستوری #99*0218877 و یا #2222724 و همچنین واریز پول به شماره کارت 6037997900002008 و مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان تهران اعلام کرد.

مراکز جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان

شیران به معرفی دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم پرداخت و گفت: منطقه یک و سه واقع در میدان نوبنیاد، نبش کوهستان ششم، جنب بانک کشاورزی، پلاک ۶۲۰؛ منطقه دو در خیابان آزادی، بین خیابان بهبودی و شادمهر، کوچه شاهین، پلاک ؛۱۶ منطقه چهار، تهرانپارس، خیابان حجربن عدی، بین فلکه اول و چهارراه تیرانداز؛ منطقه شش و هفت در شمال غرب میدان فردوسی، کوچه علوی، پلاک پنج، منطقه هشت؛ خیابان فرجام، بین چهارراه حیدرخانی و چهارراه ولیعصر(عج)؛ منطقه 11، خیابان ولیعصر(عج)، ضلع جنوبی پارک دانشجو، کوچه شیرزاد؛ منطقه ۱۲، خیابان ری، پشت بیمارستان بازرگانان، کوچه شیرمحمدی، نبش کوچه شهید نیازی؛ منطقه ۱۴، خیابان نبرد، ضلع جنوب شرقی چهارراه شهید داوودآبادی، منطقه ۱۵؛ اول اتوبان بسیج، کوچه شهید سوری، پلاک ۸۴؛ منطقه ۲۲ و ۵ در آیت‌الله کاشانی، بعد از سه راه جنت‌آباد، روبروی مسجد نظام مافی، خیابان 200 دستگاه، کوچه ششم، پلاک ۱۳ و شهرری در خیابان فداییان اسلام، روبروی مسجد فیروزآبادی، خیابان شهید نفری، پلاک ۲۱۱ آماده دریافت کمک‌های مردم هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در بخش دیگری از این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در سال ۹۷ پرداخت و گفت: در حال حاضر ۸۷ هزار خانوار با جمعیتی نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند. با توجه به وجود مراکز درمانی در استان تهران، طی سال گذشته شاهد ۲۱ هزار مراجعه موردی از تهران و سایر استان‌ها نیز بودیم. همچنین 14 هزار و 500 خانوار نیز به صورت تک خدمتی از کمیته امداد بهره‌مند شدند.

وی تعداد دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد را ۱۲ هزار نفر، دانشجویان را سه هزار نفر، سالمندان را ۵۰ هزار نفر و بیماران صعب‌العلاج را حدود دو هزار نفر برشمرد و اظهار کرد: طی وعده داده شده در سال جاری، ۲۰ درصد به مستمری مددجویان اضافه می‌شود.

شیران از اضافه شدن ۱۷ هزار خانوار در قالب تبصره ۱۴ به دایره تحت حمایت کمیته امداد استان تهران طی سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۹۷ نزدیک به پنج هزار شغل از سوی کمیته امداد ایجاد و سه هزار نفر از دایره حمایتی به علت کاریابی، ازدواج، فوت و ... خارج شدند.

بخش دیگری از سخنان شیران به جمع‌آوری صندوق‌های صدقات معابر اختصاص داشت. وی با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد ۱۰ هزار عدد از صندوق‌های معابر که درآمدزا نبودند و یا در معرض آسیب قرار داشتند، جمع‌آوری شدند، گفت: نزدیک به ۸۰ درصد کمک‌های مردمی به صورت دیجیتالی انجام می‌شود، به همین جهت ما نیز درصدد گسترش روش‌های پرداخت دیجیتالی صدقات هستیم و به مرور صندوق های صدقات معابر را کاهش خواهیم داد.

شیران میزان صدقات جمع‌آوری شده در سال ۹۷ را ۳۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در قالب طرح اکرام 65 میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط حامیان به حساب ایتام واریز شد.

جمع آوری 9 میلیارد تومان زکات

وی میزان زکات جمع‌آوری شده را ۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در مجموع درآمدهای کمیته امداد استان تهران در سال ۹۷ معادل ۱۷۵ میلیارد تومان بوده است که معادل سهم یک میلیون و ۱۶۶ هزار تومانی برای هر مددجو در سال و حدود 97 هزار تومان در ماه بوده است.

شیران اعتبار بانکی برای ایجاد اشتغال در سال ۹۷ را نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: این رقم هنوز به طور کامل جذب نشده و به طور معمول واریز آن تا خردادماه ادامه دارد. تاکنون موفق به جذب ۹۰ درصد این اعتبار شده‌ایم. از این مبلغ وام ۲۰ میلیون تومانی به افرادی که نیازمند هستند و قصد اشتغال دارند اعطا می‌شود. همچنین ۲۰ درصد این بودجه را نیز به افرادی غیر از مددجویان که نیاز به سرمایه برای ایجاد اشتغال دارند قرار می‌دهیم. ناظران اشتغال نیز تا رسیدن به مرحله درآمد پایدار با مددجویان همراه هستند و بر حسن انجام کار نظارت دارند. همچنین اگر یکی از متقاضیان وام اشتغال بتواند پس از دریافت وام ۲۰ میلیونی، پنج نفر را مشغول به کار کند، می‌تواند از دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی برخوردار شود.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بانک مهر ایران به منظور اهدای وام خودکفایی ۵۰ میلیون تومانی نیز خبر داد و اظهار کرد: بخشی از این وام‌ها دارای تنفس هستند و بازپرداخت آنها با وقفه آغاز می‌شود.

انتهای پیام

captcha