هنر انقلاب اسلامی با فطرت انسان‌ها پیوند دارد/ شكوفایی شعر بعد از پیروزی انقلاب
کد خبر: 3802242
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

هنر انقلاب اسلامی با فطرت انسان‌ها پیوند دارد/ شكوفایی شعر بعد از پیروزی انقلاب

گروه فرهنگی ــ پدر شعر آئینی فارس با بیان اینكه هنر انقلاب اسلامی با فطرت انسان‌ها پیوند دارد، معتقد است كه شعر بیشتر از همه هنرهای دیگر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به شكوفایی رسید.

احد ده‌بزرگی، پدر شعر آئینی فارس كه سابقه 60 ساله در عرصه شعر به خصوص اشعار آئینی دارد در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ولادت امام حسین(ع) و روز هنر انقلاب اسلامی، ابتدا به تعریفی از این هنر پرداخت و گفت: بیان احساس و عاطفه انسان‌هایی كه در حیطه شكوفایی هستند، را هنر انقلاب اسلامی می‌گویند.
وی با بیان اینكه هنر انقلاب اسلامی با فطرت انسان‌ها پیوند دارد، افزود: كسانی كه معتقد به كلام‌الله و عترت هستند، به خوبی می‌توانند در این عرصه ورود كنند.
ده‌بزرگی، پرچمدار انقلاب اسلامی را وجود مقدس امام حسین(ع) دانست و گفت: امروز نیز روز میلاد كسی است كه انقلاب ما بر گرفته از سیره اوست و انقلاب اسلامی با توسل به مكتب حسین(ع) توانست در عرصه‌های مختلف به پیروزی برسد.

جایگاه شعر بعد از پیروزی انقلاب 
پیشكسوت شعر آئینی فارس در ادامه با بیان اینكه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از هنرها به منصه ظهور رسیدند، گفت: یكی از اصلی‌ترین هنرهایی كه بعد از انقلاب اسلامی شكوفا شد، هنر شعر است؛ اصولاً ما انقلاب خود را با همین شعر و شعارها در خیابان‌ و كوچه و بازار به پیروزی رساندیم.
وی یادآور شد: اگر تورقی در آثار هنر شعر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم به خوبی می‌توان مشاهده كرد كه هنر شعر در بعد از انقلاب پیشتاز بوده است و بعد از آن هنرهایی نظیر سینما، تئاتر، نقاشی، خط، گرافیك و سایر هنرها به منصه ظهور و بروز رسیدند.
ده‌بزرگی به هنر موسیقی نیز اشاره كرد و گفت: حتی در عرصه موسیقی نیز ما شاهد تولید آثار فاخری درباره آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی هستیم گرچه بنده معتقدم كه برای موسیقی باید نظر كارشناسی دقیقی صورت گیرد تا بتواند به خوبی شكوفا شود.
عضو شورای شعر و موسیقی صدا و سیمای فارس ادامه داد: مسائل آئینی ما در حیطه موسیقی، تبدیل به ابتهال‌خوانی شده است و فراتر از این‌ها هم می‌تواند برود؛ البته برخی خوانندگانی هم داریم كه تمام آثار آن‌ها آیینی است.

رویش‌های هنر انقلاب اسلامی در فارس
وی به رویش‌های انقلاب اسلامی در عرصه هنر در استان فارس نیز اشاره كرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی كه شاهد شكوفایی هنر در عرصه‌های مختلف بودیم، اقدامات ماندگاری در استان فارس انجام شد از جمله برپایی 33 سال شب شعر عاشورایی است به طوری كه شیراز هم‌اكنون تبدیل به یكی از قطب‌های اصلی شعر عاشورایی كشور شده است.
مسئول انجمن شعر آئینی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس همچنین یادآور شد: اكنون چندین سال است كه حوزه هنری استان فارس در زمینه موسیقی، نقاشی، تئاتر، داستان‌نویسی فاخر فعالیت‌های چشمگیری دارد كه لازم است این فعالیت‌ها حمایت شوند.
انتهای پیام

captcha