اعزام ۵ موکب از خراسان رضوی به استان‌های سیل‌زده
کد خبر: 3803118
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

اعزام ۵ موکب از خراسان رضوی به استان‌های سیل‌زده

گروه فرهنگی ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی با اشاره به اینکه پشتیبانی و کمک‌های مردمی راهگشاست، اما نیازمند حمایت مالی از سوی دستگاه‌ها هستیم، از اعزام ۵ موکب اربعین به استان‌های سیل‌زده کشور خبر داد.

اعزام 5 موکب از خراسان رضوی به استان‌های سیل‌زده/لزوم حمایت مالی ظرفیت‌های استان در اعزام موکب‌هااکبر پارسا، رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص اقدامات این ستاد در اعزام موکب‌های اربعین به مناطق سیل‌زده کشور بیان کرد: در استان گلستان و قبل از مطرح شدن استفاده از ظرفیت موکب‌های اربعین، اقداماتی از سوی یک موکب اعزامی از جمله پخت و توزیع روزانه 2000 تا 2500 غذای گرم برای سیل‌زدگان انجام می‌شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات ابراز کرد: با توجه اینکه استان خراسان رضوی معین استان گلستان برای کمک به سیل‌زدگان معرفی شده لذا 23 فروردین، دو موکب به گمیشان و آق قلا اعزام شد و با پشتیبانی آستان قدس رضوی قرار شده روزانه 10 هزار غذای گرم در این مناطق طبخ و توزیع شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو موکب از استان به مناطق سیل‌زده اعزام شده است، افزود: در استان لرستان نیز از 15 فروردین یک موکب مستقر شد که در ابتدا روزانه 2000 تا 2500 پخت و توزیع غذای گرم داشتیم که این آمار تا 7500 افزایش یافت ضمن اینکه یک دستگاه نانوایی سیار برای پخت نان در این منطقه مستقر و برای اقدامات عمرانی نیز سه جرثقیل به مناطق سیل‌زده این استان فرستاده شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی ادامه داد: پس از اینکه قرار شد از ظرفیت موکب‌های اربعین در راستای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان استفاده شود و از آنجا که مردم خوزستان حق به گردن ما دارند با توجه به معین شدن استان برای کمک به استان گلستان این را وظیفه خود دانستیم که به کمک مردم خوزستان نیز بشتابیم؛ لذا یک موکب از 17 فروردین در استان خوزستان مستقر شده که روزانه طبخ و توزیع 10 هزار غذا را عهده‌دار شده است.
پارسا اظهار کرد: سه موکب بزرگ دیگر به تعداد حدود 100 نفر برای خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده در هفته پیش رو اعزام خواهند شد اما با توجه به اینکه  تاکنون فقط  کمک‌های خیرین برای تأمین هزینه‌ها به کمک ما آمده است نیازمند حمایت مالی سایر دستگاه‌ها و ظرفیت‌های استان در خصوص تأمین هزینه‌ها هستیم.
وی ابراز کرد: تاکنون در مجموع 9 کامیون مواد غذایی سه جرثقیل و دودستگاه نانوایی به این مناطق ارسال شده و تعداد زیادی از موکب‌ها نیز داوطلب شده‌اند تا در این مناطق برای خدمت‌رسانی حضور یابند و در این راستا نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی بیان کرد: پیش‌بینی شده تا موکب‌ها به مدت یک ماه در مناطق سیل‌زده خدمت‌رسانی کنند.
وی با اشاره به اینکه سیل‌زدگان علاوه بر غذا به پوشاک، لوازم بهداشتی، دارو و سایر اقلام نیز نیازمندند، گفت: با توجه به اینکه جمع‌آوری کمک‌ها از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و هلال احمر صورت می‌گرفته تاکنون مبالغ زیادی به دست ما نرسیده؛ لذا در همین راستا نیز شماره حساب 6739000060706277 و 0120200000000 به شناسه 577125 بانک ملی از سوی ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی برای دریافت کمک‌های نقدی مردم در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام
captcha