علمای هند حمله به کلیساهای سریلانکا را محکوم کردند
کد خبر: 3806289
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱

علمای هند حمله به کلیساهای سریلانکا را محکوم کردند

گروه بین‌الملل ــ رهبران مذهبی و سیاسی مسلمانان هند حمله به کلیساها و هتل‌های سریلانکا را محکوم کردند و تروریست‌ها را نماد دشمن خدا و قدرت‌های شیطانی برشمردند.

به گزارش ایکنا؛ در نشستی که به همین مناسبت در باشگاه قانون اساسی توسط جمعیت علمای هند در دهلی برگزار شد،‌ بیانیه‌ای به این شرح صادر شد؛ «ما معتقدیم هدف حملات تروریستی به مکان‌های مذهبی به ویژه در مراسم‌های مذهبی که در سریلانکا رخ داد، ایجاد اختلاف بین ادیان مختلف و مردم کشورهاست؛ بنابراین لازم است که ما با برادران مسیحی خود در این سانحه عظیم شریک باشیم؛ از این رو حمله تروریستی در سریلانکا را محکوم و با قربانیان آن ابراز همدردی می‌کنیم.»

همچنین در این بیانیه آمده: «ما کسانی را که در این انفجارها دخیل هستند محکوم می‌کنیم. تروریست‌ها دشمن خدا، بشریت، تمدن و نماد قدرت شیطان هستند. لازم است همه افراد مرتبط با ادیان مختلف به اتفاق و با همبستگی یکدیگر با چنین افراد و گروه‌های تروریستی مقابله کنند.مسئولیت ما این است که چنین افرادی را شناسایی و از جامعه خود بیرون کنیم».

در این بیانیه می‌خوانیم: «ما از دولت‌ها و سازمان‌های مجری قانون می‌خواهیم که برای مقابله با گروه‌های تروریستی اقدام کنند و گنه‌کاران را به سزای اعمالشان برسانند».

محمود مدنی، دبیرکل جمعیت علمای هند گفت که ما این حمله وحشیانه را محکوم می‌کنیم و از رنج‌هایی که قربانیان این حادثه تحمل می‌کنند زجر می‌کشیم و خود را در این غم و اندوه شریک می‌دانیم و به فکر راهی برای از بین بردن این دردها هستیم.

سلفیف فلیکس (مسئول امور بین‌الملل انجمن مسیحی هند) و جون دیال (مدیر این انجمن) از جمعیت علمای هند در این باره تشکر کردند.

گفتنی است، روز گذشته ۲۱ آوریل ( ۱ اردیبهشت) شش انفجار انتحاری به صورت همزمان و سپس دو انفجار دیگر در چند کلیسا و هتل کلمبو (پایتخت سریلانکا) باعث کشته شدن 290 نفر و مجروحیت پانصد نفر شده است؛ یک بمب هم در فرودگاه بین‌المللی کلمبو خنثی شد.

انتهای پیام

captcha