انقلاب اسلامی در تمامی ابعاد مشمول عنایات خداوند بوده است
کد خبر: 3806568
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
امام جمعه اراک:

انقلاب اسلامی در تمامی ابعاد مشمول عنایات خداوند بوده است

گروه سیاست و اقتصاد - آیت‌الله دری نجف‌آبادی به سالگرد حمله آمریکا به طبس اشاره کرد و افزود: انقلاب ما در تمامی ابعاد مشمول عنایات خداوند بوده و علی‌رغم تمام توطئه‌‌ها و کودتاهایی که دشمن به راه انداخت، همه مشمول امدادهای غیبی شدیم که نمونه آن در طبس مشاهده شد و نشان داد که اگر ما با خدا باشیم نقشه‌های دشمن نقش بر آب می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های امروز نماز جمعه در مصلی بیت‌المقدس اراک با اشاره به فرارسیدن هفته کار و کارگر، نقش کارگران را در جامعه اسلامی بسیار بی‌بدیل و ارزشمند دانست و با تاکید بر اینکه اسلام برای کارگر ارزش بسیار قائل است، افزود: یکی از ابعاد جهاد، جهاد اقتصادی، تولیدی، کار و رونق اقتصاد و تولید و ایجاد اشتغال سالم و مولد است که عبادتی با ارزش محسوب می‌شود.
دری نجف‌آبادی افزود: اگر ملتی می‌خواهد آقا باشد، باید با بهره‌گیری از نیروی کار با مهارت و متخصص و با جدیت، قله‌های بلند را فتح کند. امروز که دشمنان ما تصور می‌‌کنند می‌توانند ما را با در نظر گرفتن تحریم‌ها تحت فشار قرار دهند، وظیفه همه ما در هر میدان کار و تلاشی این است که از مجاهدت و کار و فعالیت دریغ نکنیم.
خطیب جمعه اراک ادامه داد: باید در مسیر تولید بهینه که کشور را از بیگانگان بی‌نیاز کرده، صادرات را افزایش داده، واردات را کاهش داده و کیفیت مناسب داشته باشد، حرکت کرد زیرا دستیابی به تمامی این جایگاه‌ها نیازمند تلاش کارگران و کارفرمایان دلسوز است.
وی تاکید کرد: ایران چیزی از کشورهای اروپایی کم ندارد، باید روی پای خودمان بایستیم و وابسته به دیگران نباشیم، ژن ایرانی‌ها ژن عاشق اهل‌بیت(ع) است و کار از نگاه ما عبادت محسوب می‌شود. برخورداری از انگیزه‌های دینی، ایمانی و قرآنی یکی از امتیازات ایرانی‌ها در مسیر دستیابی به موفقیت است.
دری نجف‌آبادی با بیان اینکه استان مرکزی افتخار دارد که استانی کارگری است، افزود: البته این استان در دیگر بخش‌ها همچون کشاورزی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، در تمامی این بخش‌ها باید همگان همت کنند و اگر در گذشته راه را اشتباه رفته‌ایم و با اقداماتی همچون خصوصی‌سازی‌های غلط سرمایه‌ها از بین رفته، باید برگردیم و صنایع را احیا کنیم. استان مرکزی بیش از 3 هزار واحد صنعتی دارد و باید همت کنیم تا همه این واحدها آباد شوند. مسائل تولید را باید به صورت زنجیره‌ای دنبال کنیم و در طراحی و R&D به نوآوری بپردازیم که نقش و کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها در این حوزه بسیار تاثیرگذار و مهم است.
وی بر لزوم استفاده مفید و موثر از ارتباط با همسایگان‌مان و بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های آنها در مسیر رشد اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: باید بازارهای منطقه را از تولیدات‌مان اشباع کنیم، البته ارائه خدمات مشاوره‌ای به دیگر کشورهای منطقه در حوزه‌های مختلف نیز می‌تواند منبع بسیار خوبی برای درآمدزایی و رشد اقتصادی باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید تحت عنوان رونق تولید توسط مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در سال‌های گذشته بر عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: مردم و مسئولان باید برای تحقق این مهم بسیج شوند و همگان همت کنند تا گره‌هایی که به دست جاهلان، استعمار و مزدوران آن‌ها در اقتصاد ملی ما ایجاد شده باز شود، در این صورت ظرف 10 تا 20 سال اقتصاد ملی ما بسیار قدرتمند و شکوفا خواهد شد.
وی اظهار کرد: در این مسیر رابطه کارگر و کارفرما باید عادلانه و حکیمانه بوده و امنیت شغلی تداوم داشته باشد، در این راستا باید اشتغال سالم و مولد محقق شده و سرمایه‌ها صرف تولید شود نه مصرف‌زدگی و واردات.
دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهیدمطهری و هفته معلم، گفت: آموزش و پرورش رکن بسیار بزرگی در جامعه است؛ جامعه و انقلاب ما باید هدفمند حرکت کند و دانش‌آموزان را بالنده، سازنده و امیدآفرین تربیت کند. آموزش و پرورش ما باید برای همه دنیا الگو باشد، بویژه اینکه آموزش و پرورش و محیط‌های کارگری ما مصداق مسجدهایی بزرگ به اندازه ایران هستند، این مساجد باید به همت بلند معلمان و کارآفرینان و مردم آباد باشند.
وی همچنین ضمن تبریک انتصاب سردار سلامی بعنوان فرمانده سپاه، همبستگی ارتش و سپاه و نیروهای مسلح را خاری در چشم دشمنان و مایه قوت کشور دانست و گفت: ارتش و سپاه واقعا برادر هستند و همه ما خادم ملت، اسلام، قرآن و ائمه هستیم.
آیت‌الله دری به سالگرد حمله آمریکا به طبس نیز اشاره کرد و افزود: انقلاب ما در تمامی ابعاد مشمول عنایت خداوند بود و علی‌رغم تمام توطئه‌‌ها و کودتاهایی که دشمن به راه انداخت، همه مشمول امدادهای غیبی شدیم که نمونه آن در طبس مشاهده شد و نشان داد که اگر ما با خدا باشیم نقشه‌های دشمن نقش بر آب می‌شود.
امام جمعه اراک با بیان اینکه آمریکا 40 سال است علیه ملت ایران و سپاه و ارتش توطئه کرده و کشور ما را تحریم می‌کند ولی امام و مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، افزود: با همت کارگران و تمامی اقشار و با کم‌مصرف کردن و سخت‌کوشی در جبهه کار و تولید و اشتغال سالم و مولد، با همت بلند و استفاده درست از منابع می‌توانیم از وابستگی نفتی خارج شده و حتی چاه‌های نفت را بسته و تنها از طریق صادرات، رشد اقتصادی را به 8 درصد رسانده و ظرف 20 سال تولید ناخالص ملی را به 4 برابر برسانیم.
دری نجف‌آبادی در ادامه به فرارسیدن دهه کرامت مساجد که از امروز شروع می‌شود اشاره کرد و با تاکید بر لزوم آماده‌سازی مساجد برای استفاده هرچه بهتر از ایام پایانی ماه شعبان و آمادگی برای ورود به ماه رمضان گفت: همه مدیون مساجد هستیم، اگر مسجد نبود انقلاب هم نبود، مسجد در دوران انقلاب بعنوان پایگاه عمل کرد، انقلاب از مساجد آغاز شد و همه اقشار از مساجد فریاد برآوردند امروز هم بزرگترین پشتوانه ملت ما مساجد هستند.
انتهای پیام

captcha